کد خبر: ۳۲۲۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲ 02 November 2016
به گزارش تابناک یزد،معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد با اشاره به تحت پوشش بودن پنج درصد مردم استان در اين نهاد، از بهره‌مندي خدمات پوشش بيمه‌اي 27 هزار و 347 منزل مسكوني خانوار‌هاي تحت حمایت اين نهاد خبر داد.
 "محمد حسین جمال‌پور" گفت: منازل مددجویان این نهاد اعم از رهنی، استیجاری، مالکی و واگذاری به مدت یکسال در مقابل حوادثی و خطراتی همچون آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار، سیل، زلزله، طوفان، ضایعات ناشی از ذوب برف و باران، ترکیدگی لوله آب، لغزش، رانش زمین و سقوط هواپیما بیمه شدند.

وي با بیان این که هم‌اکنون 52 هزار و 200 نفر مددجو از حمایت‌های تک و چند خدمتی این نهاد استفاده می‌کنند، افزود: بیش از پنج درصد جمعیت استان یزد تحت پوشش کمیته امداد هستند که از نظر بعد خانوار هم تعداد 4.9 درصد خانوار ساکن در استان تحت حمایت این نهاد هستند.

جمال‌پور خاطرنشان كرد: حدود شش هزار نفر هم نیز طی شش ماه نخست امسال به عنوان نیازمند موردی از کمیته امداد خدمات دریافت کرده‌اند.

وی با بیان این که ماندگاری مددجویان در کمیته امداد معنا ندارد، تصریح کرد: افراد تحت حمایت در مدت زمان مشخص پس از دریافت خدمات هدفمند و مشخص به مرور زمان بعد از خودکفا شدن از چرخه حمایتی خارج و نیازمندان دیگر جایگزین آنها می‌شوند به همین دلیل تعداد نفرات تحت حمایت هر روز در حال تغییر است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان خاطرنشان کرد: بیش از ۱۴۹ میلیارد و ۵۹۶ میلیون ریال در شش ماهه ابتدای سال جاری به عنوان کمک‌های بلاعوض در زمینه‌های مختلف از جمله تامین هزینه‌های معیشتی، حمایت‌های اجتماعی، امنیت تغذیه، سلامت نیازمندان، خدمات درمانی، خدمات موردی، پرورشی و تربیتی، مشاوره‌ای و آموزش مهارت‌های زندگی، هزینه فرهنگی و تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان، آموزهای فنی و حرفه‌ای، بیمه‌های اجتماعی نیازمندان، مسکن، کمک به امر ازدواج به مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند غیر تحت حمایت پرداخت شد.

جمال‌پور با اشاره به این که یکی از اقدامات موثر این نهاد آینده‌نگری و اتخاذ تصمیماتی در خصوص آسیب‌ها و خسارت‌های مالی احتمالی که ممکن است به مددجویان تحت حمایت وارد شود است، افزود: منازل مسکونی 27 هزار و 347 خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان یزد اعم از رهنی، استیجاری، مالکی و واگذاری به مدت یکسال از خدمات پوشش بیمه‌ای بهره‌مند شدند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار