فرمانده انتظامي استان مرکزی عنوان کرد؛
تابناک: فرمانده انتظامي استان مرکزی گفت:‌ مهم ترين بازتاب اثربخش برگزاري دوره هاي بصيرت در نيروي انتظامي، آگاهي بخشي ديني و تقويت اخلاق مداري در بين كاركنان است.
کد خبر: ۳۲۵۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲ 08 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی، سردار كيومرث عزيزي در آيين اختتاميه ششمين دوره بصيرت غيرت مركزي فرماندهي انتظامي استان مركزي با اشاره به تبيين بصيرت در زندگي فردي و اجتماعي گفت: بصيرت باعث مي شود ما به بينشي برسيم كه با عقلانيت و فهم عميق به مسائل و پديده ها نگاه كنيم.

وي با اشاره به پيچيدگي و گستردگي روابط انساني در حوزه هاي مختلف تصريح كرد: با توجه به ضرورت بصيرت افزايي در بشريت، خداي متعال از زمان خلقت تا كنون، راهنماياني هدايتگر را در جهت شناخت حق از باطل براي انسان ها قرار داده است.

اين مقام ارشد انتظامي ضرورت بصيرت در عرصه هاي اجتماعي را مورد تاكيد قرار داد و گفت:‌ نگرش و برداشت افراد در مسائل مختلف متفاوت است، دانايان با قدرت عقل و منطق قادرند راه درست را از بيراهه تشخيص دهند و  اين در حالي است است كه جاهلان، به علت فقدان يا كاستي بينش و بصيرت، بسترساز مشكلات فردي و هم مشكلات اجتماعي مي شوند و خسران جهل آنها در لايه هاي مختلف جامعه بازتاب مي يابد.

سردار عزیزی ادامه داد: نهادينه شدن شاخصه هاي بصيرت و كاربردي شدن آن در حوزه عمل رويكرد مهم ناجا در تعالي سازماني است.

فرمانده انتظامي استان مركزي به برنامه ريزي ناجا در نهادينه شدن شاخصه هاي بصيرت و كاربردي شدن آن در حوزه عمل تاكيد كرد و افزود: آگاهي و دانايي نبايد در كتب و مقالات خلاصه شود، بلكه بايد به آن جامه عمل پوشاند و بهره لازم را از بركات آن جست و ابزار و شرايط مسير را به درستي در كنار هم قرار داد.

سردار عزيزي بصيرت را ضرورت فرد و جامعه در تمامي دوران برشمرد و اظهار داشت: همه افراد جامعه بايد در حد توان خود از اقتضاي زمان آگاه باشند، در غير اين صورت در انتخاب راه دچار اشتباه شده و شيطان رهنمون آنها در سير مسير خواهد شد.

وي ادامه داد:‌ در عصر حاضر كه شيطنت ها و ظرافت ها به عناوين مختلف افزايش يافته است، همه افراد مي بايست شناخت صره از ناصره و صواب از ناصواب را وظيفه خود بدانند و در اين راه تلاش كنند.

فرمانده انتظامي استان مركزي با اشاره به اهداف برگزاري دوره هاي بصيرت در نيروي انتظامي گفت: كاهش آسيب ها و مقابله با تهديدات و نيز آگاهي بخشي ديني و تقويت اخلاق از مواردي است كه فراگيران در دوره هاي بصيرت در ناجا مورد آموزش قرار مي گيرند تا بتوانند با توجه به نوع ماموريت ها و تعاملات اجتماعي گسترده، حق را به روشني از باطل تشخيص داده و  تصميمي درست و عقلاني داشته باشند.

وي توجه به عمق مسائل و شناخت صحيح از مسائل مختلف اجتماعي را بازتاب اثربخش دوره هاي بصيرت در ناجا خواند و افزود: عموم افراد مي توانند ظاهر خوبي ها و بدي را از هم تشخيص دهند، اما نكته حائز اهميت، شناخت باطن مسائل است كه تنها با تكيه بر بصيرت مي توان بدان دست يافت.

سردار عزيزي با تقدير از دست اندركاران و برگزار كنندگان ششمين دوره بصيرت غيرتمركزي فرماندهي انتظامي استان مركزي تصريح كرد:‌ ششمين دوره بصيرت غيرت مركزي با حضور 150 نفر از مديران لايه دو در سطح پليس  استان در مدت چهار روز در شهر اراك برگزار شد.

وي ادامه داد: در طول مدت اين دوره فراگيران با مسائل مختلف اجتماعي، فرهنگي، سياسي، تحولات ملي و بين المللي و مهم ترين مسائل حفاظتي آشنا شدند كه اساتيد مجرب حوزه و دانشگاه در كنار اساتيد درون سازماني نكته هاي آموزشي لازم را به فراگيران بازآموزي و ارائه كردند.

/انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
پلیس فاسد است
وقتی بی تفاوت از خطای موتورسواری که خلاف می آید می گذرد و به وظیفه اش عمل نمی کند فاسد است فساد تنها رشوه گرفتن نیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار