معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در جلسه کمیته فنی مرغ گوشتی که با حضور مدیران و کارشناسان این سازمان و تشکل‌های بخش طیور در سالن شماره یک سازمان برگزار شده گفت: کاهش سن و وزن کشتار مرغ در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد.
کد خبر: ۳۲۶۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵ 09 November 2016

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، مهندس بهرام خانی با بیان مطلب فوق افزود: طرح کاهش سن و کشتار مرغ گوشتی یک طرح ملی بوده که در سال گذشته به صورت آزمایشی در استان کرمانشاه اجرا شده و تجربیاتی در این خصوص بدست آورده‌ایم که کاهش وزن و کشتار می‌تواند به اقتصاد صنعت مرغداری و اقتصاد خانوار کمک کند.

وی با اشاره به اهداف اجرای طرح کاهش سن کشتار خاطرنشان کرد: تاریخ اجرای طرح از 95/9/1 ابلاغ شده که با هماهنگی تشکل‌های بخش خصوصی، انجمن کشتارگاهها، و دستگاه‌های مرتبط از جمله دامپزشکی و شرکت پشتیبانی امور دام با هدف بالا بردن رضایت مصرف کننده و تولید کنندگان مرغ اجرایی می‌شود.

وی با بیان فواید بسیار زیاد طرح کاهش سن و وزن کشتار مرغ گوشتی در استان تصریح کرد: فواید اجرای طرح شامل بالا بردن کیفیت گوشت مرغ، بالا رفتن شاخص‌های اقتصادی و بهره‌وری و کاهش تلفات گوشت مرغ برشمرد.

خانی یکی دیگر از فواید کاهش سن کشتار را زمینه سازی برای ایجاد خط 02 کشتارگاهی برای افزایش صادرات گوشت مرغ عنوان کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فرهنگ سازی در زمینه مصرف گوشت مرغ با وزن پایین را ضروری دانست و گفت: همچنین خانواده ها از مصرف مرغ زنده پرهیز کرده و از مرغ‌های بسته‌بندی شده مناسب که با قیمت مناسب به بازار عرضه می‌شود استفاده نمایند.

خانی با اشاره به تولید 63 هزار تن گوشت مرغ در استان خاطرنشان کرد: در تامین نیاز داخلی استان مشکلی وجود ندارد و مازاد بر نیاز تولید مرغ داریم.

وی تصریح کرد: از لحاظ کیفیت به سمت تولید مرغ با برند سالم در حرکتیم و تاکنون دو برند در زمینه مرغ سبز به ثبت رسیده است.

در ادامه مهندس شهرام قنبری مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در پایان ضمن گزارشی از  مردم شریف استان خواست که از خرید مرغ لاشه با وزن بیشتر از یک‌کیلو و 600 گرم خودداری کنند زیرا مرغ با وزن استاندارد می‌تواند به اقتصاد خانوار و اشتغال‌زایی طرح‌های طیور کمک شایانی کند.

در پایان هر یک از مدعوین در جلسه نکته نظرات و پیشنهادات خود را در جهت اجرای طرح کاهش سن کشتار مرغ بیان کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار