کد خبر: ۳۲۷۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰ 11 November 2016
تابناک- استاندار گیلان گفت: تا پایان امسال بیش از 95 درصد روستاهای گیلان از نعمت گاز بهره مند می شوند و در دولت یازدهم ، استان سبز اعلام می شویم.

براساس قانون ، هر استانی که میزان شاخص برخورداری آن از گاز به 95 درصد برسد، استان سبز اعلام می شود.
 
به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی نجفی روز پنجشنبه در نشست با مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در رشت افزود: برای بخش اعظم از پنج درصد باقی مانده روستاهای بالای 20 خانوار فاقد گاز نیز در حال برنامه ریزی هستیم تا بتوانیم در سه ماه اول سال 96 ، به آن ها نیز گازرسانی کنیم.
 
وی تصریح کرد: با تلاش ویژه ای که در سه سال اخیر انجام شده، استان گیلان از بند ق مربوط به گازرسانی بیشترین بهره را گرفت.
 
وی با بیان اینکه شاخص گازرسانی به شهرستان رودبار طی سه سال اخیر از 22 درصد به 70 درصد رسیده ، اظهار کرد: در مجموع شاخص گازرسانی استان در ابتدای دولت تدبیر و امید حدود 60 درصد بود که اکنون به بیش از 91 و نیم درصد رسیده است.
نجفی تعداد روستاهای در حال انجام گازرسانی را در استان 120 روستا عنوان و بیان کرد: تا پایان سالجاری بیش از 95 درصد روستاهای استان گاز دار می شود.
وی همچنین به مشکلات گازرسانی به روستاهای سخت گذر و کوهستانی استان اشاره و تصریح کرد: تفاهمی با شرکت ملی گاز ایران برای تشکیل کمیته مشترک به ریاست معاونت عمرانی استانداری گیلان برای یافتن راهکار جهت رفع این مشکل انجام شده است.
حدود 500 هزار مشترک خانگی در این استان، شهری و نزدیک به 240 هزار خانوار را مشترکان روستایی تشکیل می دهند.
شاخص بهره مندی جمعیت روستایی گیلان از گاز، 91 درصد است و از دو هزار و 220 روستای بالای 20 خانوار این استان، یک هزار و 787 روستا ، گاز دار هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار