تابناک: اکنون شما چه تصوری از آینده دارید؟ به نظر شما، ما در آینده با چه پیشرفت های علمی مواجه می شویم؟ شاید برایتان جالب باشد که بدانید اغلب پیش بینی هایی که در سال ۱۹۴۷ برای آینده می شد به حقیقت پیوسته است.
کد خبر: ۳۲۷۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵ 11 November 2016
تابناک اصفهان: دو سال پس از جنگ جهانی دوم در  ماه می سال ۱۹۴۷ میلادی در مجله Popular Science گزارشی منتشر شد و شرح پیش بینی هایی از پیشرفت هایی که در آینده در حوزه های مختلف علم انتظار می رود نوشته شد. ما این پیشرفت ها را در ۶۸ سال بعد مرور می کنیم تا بدانیم که چقدر  از این پیش بینی ها که مربوط به حوزه های سفرهای فضایی، شهرنشینی و تولید انرژی به حقیقت پیوسته است

 

سفر فضایی

چیزی که از یک سفر فضایی درسال ۱۹۴۷ برای آینده پیش بینی می شد شامل این بود که موشک های دور برد با سرعت یک هزار و ۲۹ تا یک هزار و ۵۲۸ کیلومتر در ساعت، در آینده سفرهای فضایی استفاده خواهند شد.موشک بالستیک کوتاه برد V-2‌ آلمان با سرعت ۱۸۳ کیلومتر در ساعت، بهترین نمونه در زمان خود (۱۹۴۴ میلادی) محسوب می شد.


راه های کمربندی در اطراف کلان شهرها

دانشمندان پیش بینی می کردند که با توجه به حجم عظیم ترافیک، شهرهای آینده در محاصره بزرگراه های چند طبقه درمی‌آیند. چیزی که اکنون می بینیم اتفاق افتاده است.

 کنترل آب و هوا

پیش بینی می شد که هواشناسان قادر به کنترل وضعیت بارش خواهند بود و پوشش های پرده مانندی امکان دریافت اشعه خورشید و بازتابش مجدد آن به آسمان را فراهم می کنند. چیزی که هم اکنون فراهم شده است و حتی بدین وسیله می توان موجب بارش باران شد.

 

مهار فتوسنتز گیاهان

پیش بینی  که در مورد حوزه ی گیاه شناسی می شد این بود که با کنترل فتوسنتز گیاهان می توان از انرژی خورشید برای تولید شکر، نشاسته، پروتئین، چربی و سلولز استفاده کرد.

 شبکه امواج مایکروویو ماه

باید گفت در این حوزه ما پا را فراتر نهادیم، پیش بینی دانشمندان این بود که ما با استفاده از امواج مایکروویو ماه، امکان رله امواج رادیو- تلویزیونی، تلفن، تلگراف و فکس فراهم می شود. و می توان گفت ما با اینترنت چند گام جلوتر رفتیم.

 

باتری های اورانیومی

پیش بینی ۶۸ سال پیش به وقوع پیوست و استفاده از انرژی هسته ای  افزایش یافته و می توان از این انرژی برای تولید برق نیز استفاده کرد. چیزی که در این مجله نوشته شده بود بیشتر از حد گسترش پیدا کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار