حجت الاسلام رضا احمدی فر :
رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌شمالی با بیان اینکه عدم پرداخت به موقع هزینه ایاب و ذهاب ائمه جماعات در مدارس یک آسیب و مشکل جدی است، گفت: طلبه‌هایی که از آنان به عنوان امام جماعت در مدارس استفاده می‌شود دارای تمکن مالی مناسبی نبوده و بیشتر آنان نیز تازه ازدواج کرده‌اند و احتیاج بیشتری به پرداخت این هزینه‌ها دارند.
کد خبر: ۳۲۷۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۸ 12 November 2016
به گزارش خبرنگار تابناک خراسان‌شمالی، حجت الاسلام رضا احمدی فر در جمع خبرنگاران اظهارکرد: با توجه به کمبود مسجد و تقسیم اراضی ارتش در مرکز استان با شهرداری بجنورد رایزنی شده تا زمینی را به منظور احداث مسجد واگذار کنند.
وی ادامه داد: با اعلام آمادگی و موافقت شهرداری قطعه زمینی برای ساخت مسجد واگذار می‌شود که تکمیل این طرح نیازمند همت مسئولان، مردم و خیرین است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هزینه‌های ایاب و ذهاب ناچیز ائمه جماعت به دلیل کمبود اعتبار از سوی آموزش و پرورش در مدت زمان طولانی پرداخت می‌شود، بنابراین روز به روز از تعداد ائمه جماعت در مدارس کاسته می‌شود.
احمدی فر با تاکید بر انجام بازدیدهایی از روند برپایی نماز جماعت در مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات، گفت: ترویج فرهنگ نماز در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین مهد کودک، مدارس و دانشگاه‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه پیشگیری و درمان در بحث آسیب‌های اجتماعی بسیار هزینه شده اما در نهایت باید به فرهنگ نماز و لزوم توجه به آن پرداخته شود، خاطرنشان کرد: توجه به نماز و تبیین فرهنگ قرآنی در جامعه می‌تواند از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.
احمدی فر خاطرنشان کرد: طی سال گذشته در حاشیه برپایی اجلاس استانی نماز کارگاه‌های تخصصی با آسیب شنایی بحث نماز با استفاده از اساتید مجرب برپا شد.
وی با بیان اینکه آمادگی لازم برای برپایی اجلاس سراسری نماز در خراسان‌شمالی وجود دارد، گفت: امیدواریم با موافقت ستاد اقامه نماز کشور طی سال آینده این برنامه در استان برگزار شود.
احمدی فر با بیان اینکه اجلاسیه سراسری نماز 18 آذرماه سال جاری برپا می‌شوذ، خاطرنشان کرد: برپایی اجلاس استانی نماز در بازه 12 تا 16 آذرماه سال جاری در دستور کار قرار دارد.
وی عنوان کرد: امیدواریم که حجت الاسلام قرائتی در اجلاس استانی به عنوان سخنران ویژه حضور یابند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار