امام جمعه سرپل ذهاب با تاکید بر نقش آموزش و پرورش در اعتلای فکری و اعتقادی نوجوانان و جوانان ، گفت: نقش دستگاه تعلم و تربیت در تربیت انسان ها محوری و مهم است.
کد خبر: ۳۲۹۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵ 15 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش سرپل ذهاب، افزود: شکل گیری شخصیت دانش آموزان تا حدی در مدارس اتفاق می افتد و بر همین اساس توجه به دستگاه تعلیم و تربیت، یکی از عوامل موثر در رشد جامعه انسانی است.
وی بیان کرد: نباید هدف آموزش و پرورش تنها پرورش علمی دانش آموزان باشد و این نهاد مهم و اساسی در راستای اعتلای فکری، روحی و اعتقادی جوانان نیز باید گام بر دارد.
وی اظهار داشت: برقراری ارتباط تنگاتنگ میان معلمان و دانش آموزان یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه شود و به این وسیله سیر تقویت فکری و روحی دانش آموزان شکل گیرد.
امام جمعه سرپل ذهاب با اشاره بر لزوم ارایه آموزش های دینی و توجه به امور فرهنگی در مدارس، اضافه کرد: معلمان پرورشی باید به موقع وارد عمل شوند و دانش آموزان را هم از نظر سخت افزاری و هم نرم افزاری آموزش دهند و با داشتن دغدغه فرهنگی و دینی، باعث رشد همه جانبه دانش آموزران شوند.
رییس اداره آموزش و پرورش سرپل ذهاب نیز در ادامه با اشاره به فلسفه وجودی تشکیل شورای آموزش و پرورش، گفت: فلسفه وجودی تشکیل شورای آموزش و پرورش، هم اندیشی به جهت رفع نیازها و موانع موجود بر سر راه آموزش و پرورش است و این امر می تواند گامی مهم برای رفع مشکلات آموزش و پرورش باشد.
روح الله عباسیان با بیان این که وظیفه اصلی آموزش و پرورش شناخت و حل نیازهای فکری جامعه است، ادامه داد: توجه به دستگاه تعلیم و تربیت، معیار مطلوبی برای سنجش و رسیدن به جامعه ای ایده آل است.
وی افزود: فرهنگیان و معلمان باید با برنامه ریزی درست و مدیریت جهادی ، یاری رسان آموزش و پرورش در اجرای گسترده فعالیت های فرهنگی باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار