رئیس اداره بهداشت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه خبر داد:
کرمانشاه- رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از انجام بیش از ۹.۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در استان کرمانشاه طی امسال خبر داد.
کد خبر: ۳۲۹۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲ 16 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از مهر، دکتر علیرضا حیدری رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش مهم دامپزشکی در جلوگیری از انتشار بیماری های قابل انتقال از دام و طیور به انسان، گفت: دامپزشکی در راستای مقابله با تهدیدات انواع بیماری ها برنامه های بلند مدتی دارد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه به عملکرد ۷ ماهه این اداره در راستای مقابله با بیماری های طیور استان اشاره کرد و افزود: در این مدت تعداد ۹ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۴۴۵ قطعه جوجه ریزی در استان انجام شده است.

حیدری همچنین از بازدید تعداد ۶ هزار و ۱۹۷ واحد صنعتی و روستایی طیور در استان طی مدت سپری شده از امسال به منظور انجام پایش ها و مراقبت های لازم در جلوگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان خبر داد.

این مسئول تصریح کرد: در طول این ۷ ماه تعداد ۴۱ کانون بیماری واگیر طیور به جز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان شناسایی شده که بر اثر آن شاهد تلفات ۹۸ هزار و ۳۱۷ قطعه طیور در کانون های شناسایی شده بوده ایم.

وی درصد تلفات نسبت به کل جوجه ریزی در استان را ۹.۴  درصد عنوان کرد و افزود: در این مدت تعداد ۲ هزار و ۸۳۶ مورد نمونه برداری از طیور در قالب مراقبت های فعال و غیرفعال انجام شده و ۱۱ هزار و ۴۳۵ آزمایش سرولوژی و مولکولی صورت گرفته که خوشبختانه تا کنون هیچ موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده است.

رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه به اجرای مرحله اول و دوم طرح ملی پایش بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با اخذ نمونه از تعداد ۳۸۸ واحد روستایی و باغ پرندگان اشاره کرد و گفت: در این مرحله تعداد یک هزار و ۱۸ مورد آزمایش انجام شد.

این مسئول سپس از توزیع و مصرف ۹۴ میلیون و ۸۶۴ هزار و ۶۲۳ دز واکسن در واحدهای صنعتی طیور استان در مدت مذکور خبر داد و افزود: در این مدت همچنین ۷۳۵ هزار و ۲۷۵ مترمربع از مساحت کشتارگاه های طیور استان ضدعفونی شده و میزان شست و شو و ضدعفونی تعداد قفس ها نیز ۶۱۴ هزار و ۵۹۲ بوده است.

به گفته وی، در طول هفت ماهه ابتدای سال نیز تعداد ۴ هزار و ۵۴۸ دستگاه خودروی حمل طیور در استان ضدعفونی شده که برای این کار میزان یک میلیون و ۹۴۸ لیتر مواد ضدعفونی کننده مصرف شده است.

رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: در طول این مدت همچنین تعداد ۱۱۲ مورد بازدید از کشتارگاه های طیور و ۹۸ مورد بازدید از تالاب های استان انجام گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار