مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 74 وقف جدید در مازندران ثبت شد که نسبت به مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
کد خبر: ۳۳۱۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷ 19 November 2016
 فارس، حجت‌الاسلام ستار علیزاده ظهر امروز در ستاد عالی دهه وقف مازندران در استانداری، اظهار کرد: بزرگترین احسان ماندگار وقف است و همه بشریت به وقف نیازمند هستند.
 
وی با بیان اینکه وقف می‌تواند به حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، دینی، سلامت و حتی سیاست خدمت کند، افزود: وقف می‌تواند خدمات ارزشمندی برای نظام کارآمد اسلامی داشته باشد و از این مسیر جامعه و مردم سود می‌برند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه همه اهل بیت و ائمه در ترویج اسلام کمک کردند و امروز باید همه در ترویج فرهنگ وقف به یکدیگر کمک کنند، عنوان کرد: هر زمانی که مسؤولان در حوزه ترویج فرهنگ وقف ورود جدی داشتند، شاهد ترویج و گرایش بیشتر مردم به‌سمت وقف و احیای موقوفات بودیم.
 
علیزاده با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 200 وقف جدید در مازندران ثبت شد که نسبت به سال‌های قبل بی‌سابقه بود، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 74 وقف جدید در مازندران ثبت شد که نسبت به مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
 
وی با بیان اینکه هرچه هدایت‌ها و حمایت‌ها از وقف بیشتر باشد، گرایش مردم به وقف بیشتر می‌شود، اضافه کرد: با ترویج و تبیین فرهنگ وقف می‌توان بزرگترین خدمت را به وقف و موقوفات کرد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه با وقف می‌توان فعالیت‌های دولتی را به فعالیت‌ها مردمی تبدیل کرد، افزود: همه ما مدیون وقف هستیم چون خداوند زمین را برای بشریت وقف کرد.
 
علیزاده شعار دهه وقف امسال را «همه واقف باشیم» اعلام کرد و گفت: برای سال جاری هفته وقف به دهه وقف ارتقا پیدا کرد و برنامه‌های این ایام افزایش یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار