دبیر ستاد فناوری نانو استان قم خبر داد
دبیر ستاد فناوری نانو استان قم از برگزاری نشست ویژه بررسی راهبرد توسعه فناوری نانو استان قم در هفته فناوری نانو خبر داد.
کد خبر: ۳۳۱۸۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰ 20 November 2016
به گزارش تابناک قم، بهرام خوشنویسان با اشاره به هفته ترویج فناوری نانو در استان قم اظهار کرد:‌ این هفته از اول تا چهارم آذر است و ارگان‌های مختلف مانند شرکت برق، شرکت آبفا، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره‌کل آموزش و پرورش، دانشگاه‌های پیام نور، جامع علمی کاربردی، جامع دانشگاه قم، شهاب دانش و... در این زمینه برنامه دارند.

وی خاطرنشان کرد: امروز بحث ترویج فناوری نانو یکی از نقاط پیشرفت علمی کشور است که رهبر معظم انقلاب نیز چندین بار روی این مسئله تاکید داشتند،‌ در حقیقت کشور در سطح جهانی رتبه هفت این فناوری را دارد ولی در سطح استان به طور شایسته تاکنون در این زمینه کار نشده است.

رئیس دانشگاه صنعتی قم با بیان اینکه هدف اصلی این هفته ترویج فناوری نانو است، گفت: شرکت‌ها، صاحبان حرفه‌ها، فناوران استان و مراکز آموزشی و پژوهشی باید هر چه بیشتر با این فناوری آشنا شوند و کاربرد آن را در محصولات در نظر بگیرند، بهتر می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ ظرفیت استان از نظر شهرک صنعتی بالا است و در بین دو قطب اصلی نانوی کشور مانند تهران و اصفهان قرار گرفته، بنابراین شهر قم امکانات و ظرفیت بالا در این بخش دارد.

خوشنویسان خاطرنشان کرد:‌ کار سیستماتیک باید انجام شود تا صنایع استان به سمتی هدایت شوند که با فناوری‌های نانو کیفیت محصولات را ارتقاء دهند ولی با ابراز تأسف باید بیان کرد کار سیستماتیک در این زمینه انجام نشده است.

وی عنوان کرد:‌ ستاد و فناوری نانو در هر استان در حال تشکیل است که استاندار ریاست آن را عهده‌دار است، دبیرخانه این ستاد در استان قم در دانشگاه صنعتی قرار گرفته بنابراین به عنوان دبیرخانه وظیفه داریم این فناوری را در تمام سطوح استانی ترویج دهیم.

دبیر ستاد فناوری نانو استان قم با اشاره به برنامه‌های هفته فناوری نانو در روز اول آذر گفت:‌ سمینار آشنایی با فناوری نانو به همت دانشگاه قم، دانشگاه صنعتی قم و آموزش و پرورش و سمینار معرفی کاربردهای فناوری نانو در حوزه بهداشت و سلامت به همت دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: نمایشگاه عکس دستاوردهای فناوری نانو ایران به همت دانشگاه قم، دانشگاه صنعتی و آموزش و پرورش ناحیه یک قم نیز در این روز برپا خواهد شد.

خوشنویسان برگزاری سمینار کاربردهای فناوری نانو در صنعت آب و فاضلاب، تجاری‌سازی پژوهش‌های فناوری نانو به همت پارک علم و فناوری استان قم و دانشگاه صنعتی قم، آشنایی با فناوری نانو به همت دانشکده فنی و حرفه‌ای سما، دانشگاه جامع علمی و کاربردی، دانشگاه صنعتی قم و آموزش و پرورش را از جمله برنامه‌های روز سه‌شنبه دوم آذر امسال ذکر کرد.

وی ادامه داد: همچنین نمایشگاه عکس دستاوردهای فناوری نانو ایران به همت دانشکده فنی و حرفه‌ای سما، دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم، پارک علم و فناوری استان قم و آموزش و پرورش ناحیه دو قم در این روز برپا خواهد شد.

دبیر ستاد فناوری نانو استان قم به برنامه‌های سوم آذر امسال اشاره کرد و افزود: سمینار معرفی کاربردهای فناوری نانو در صنایع غذایی و بسته‌بندی به همت سازمان جهاد کشاورزی استان قم، سمینار آشنایی با فناوری نانو به همت دانشگاه علوم پزشکی قم، آموزش و پرورش استان قم و مؤسسه آموزش عالی شهاب دانش از جمله برنامه‌های این روز است.

وی سمینار معرفی کاربردهای معرفی فناوری نانو در حوزه ساختمان به همت سازمان نظام مهندسی استان قم، سمینار تجاری‌سازی پژوهش‌های فناوری نانو به همت دانشگاه قم و دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم و نشست معرفی فناوری نانو و اقدامات جمهوری اسلامی در این حوزه به همت دانشگاه مفید را از دیگر برنامه‌های سوم آذر امسال عنوان کرد.

وی یادآور شد: نمایشگاه عکس دستاوردهای فناوری نانو ایران به همت استانداری قم، دانشگاه علوم پزشکی قم، مؤسسه آموزش عالی شهاب دانش، آموزش و پروش ناحیه سه و آموزش و پرورش ناحیه چهار نیز در این روز برپا خواهد شد.

خوشنویسان، نشست ویژه بررسی راهبرد توسعه فناوری نانو استان قم به همت استانداری قم، سمینار کاربرد نانو پوشش‌ها در صنعت به همت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، سمینار معرفی کاربردهای فناوری نانو در حوزه کشاورزی به همت سازمان جهاد کشاورزی استان قم، نشست معرفی فناوری نانو و اقدامات جمهوری اسلامی ایران به همت حوزه علمیه قم و سمینار آشنایی با فناوری نانو دانشگاه پیام نور قم را از برنامه‌های چهارم آذر امسال ذکر کرد.

وی عنوان کرد: نمایشگاه عکس دستاوردهای فناوری نانو ایران به همت دانشگاه پیام نور قم و حوزه علمیه قم در روز چهارم آذر امسال برپا می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار