تندباد که از شب گذشته در شهرستان های غربی استان کرمانشاه آغاز شده و اکنون نیز با سرعت 61 کیلومتر بر ساعت در گیلانغرب در حال وزیدن است، به برخی مزارع پرورش ماهی و واحدهای دامپروری این شهرستان خسارت زد.
کد خبر: ۳۳۲۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳ 21 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: براساس گزارش های دریافتی وزش باد به تجهیزات مزارع پرورش ماهی در قفس در سد زاگرس خسارت وارد کرده است.
سعیدحیدرپور روز دوشنبه اظهار داشت: همچنین تندباد باعث تخریب برخی از واحدهای دامپروری در دهستان حیدریه و بخش گواور از توابع گیلانغرب شده است.
وی بیان کرد: گروه های کارشناسی به منظور برآورد میزان خسارت وارد شده به مزارع پرورش ماهی و همچنین واحدهای دامپروری، به مناطق یاد شده اعزام شدند که پس از بررسی و جمع بندی اطلاع رسانی خواهد شد.
سرپرست اداره هواشناسی قصرشیرین نیز گفت: بیشترین میزان سرعت وزش باد در ساعت 20 یکشنبه شب با سرعت 51 کیلومتر بر ساعت در این شهرستان مرزی به ثبت رسید.
امیرپرویز نجفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، سرعت وزش باد هم اکنون در قصرشیرین 25 کیلومتر بر ساعت و سمت باد را نیز شرقی ذکر کرد.
وی دمای فعلی هوای قصرشیرین را 17 درجه سلسیوس بالای صفر و رطوبت موجود در هوا را نیز 19 درصد اعلام کرد و گفت: با توجه به وزش باد به سمت شرقی، شکل گیری گرد و غبار محلی که مقطعی نیز خواهد بود، دور از انتظار نیست.
نعمت الله نازپرورده معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که تاکنون گزارشی از میزان خسارت ناشی از وقوع باد شدید در این شهرستان مرزی دریافت نشده است. 
از ابتدای امسال تاکنون شهرستان قصرشیرین، 108 روز درگیر پدیده گرد و غبار بود که این میزان در فروردین 6 روز، اردیبهشت 17، خرداد 22، تیر 20، مرداد 10، شهریور 6، مهر 15 و آبان نیز 12 روز به ثبت رسیده است.
گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است. 
طبق توصیه های پزشکان شهروندان به ویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی در روزهای غبارآلود به علت آلودگی هوا و وجود ریزگردها در آسمان از ورود به فضای باز و آزاد خودداری و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار