فرمانده سپاه ناحیه ایلام گفت: 180 آشپزخانه خانگی، مساجد، حسینیه ها و تکایا تاکنون 600 هزار پرس غذا را بین زائران اربعین توزیع کرده اند و هم اکنون با توجه به افزایش ورود زائران روزانه 130 هزار پرس غذا تهیه و توزیع می شود.
کد خبر: ۳۳۲۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲ 21 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ قدرت الله کریمیان روز دوشنبه  اظهار کرد: یک هزار و 800 نیروی مردمی و بسیجی در پخت و توزیع غذا برای زائران و 600 خودروی سازمانی نیز برای حمل و جابجایی غذاها مشارکت دارند.
 
وی یادآور شد: 500 نیروی بسیجی در خصوص حمل، تخلیه و جابجایی ملزومات مورد نیاز برای پخت غذا و سایر اقلام خوراکی به جهت توزیع بین زائران فعالیت می کنند.
 
سرهنگ کریمیان در مورد اسکان زائران هم افزود: 50 هزار زائر در اماکن از قبل تعیین شده در شهرستان ایلام در 10 روز اخیر اسکان داده شده اند و با توجه به برودت هوا امکانات گرمایشی نیز در این مکان ها تعبیه شده است.
 
به گفته فرمانده سپاه ناحیه شهرستان ایلام، هشت هزار تخته پتو در محل اسکان زائران شامل مساجد، حسینیه ها، تکایا، ورزشگاه های ورزشی توزیع شده است.
 
وی اضافه کرد: به علت محدودیت های ترافیکی اعمال شده در میدان قرآن شهر ایلام، زائران اسکان داده شده در شهرستان در مقایسه با سال گذشته کاهش یافت اما با این وجود سپاه با همکاری دیگر دستگاه ها آمادگی اسکان و خدمات رسانی به زائران را دارد.
 
مرز مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام بدلیل کوتاهی مسیر و نزدیکی به شهرهای مذهبی عراق و امنیت مطلوب، مهمترین کانون تردد زائران به عتبات عالیات محسوب می شود.
 
گذرگاه مرزی مهران بدلیل نزدیکی به عتبات عالیات جز مکان های پرتردد زائران ایرانی است به طوری که در راهپیمایی اربعین حسینی از 2 میلیون و 100 هزار زائر ایرانی حدود یک میلیون نفر آن از این مرز به کربلا سفر کرده اند و تاکنون بیش از 650 هزار زائر از این نقطه وارد کشور شده اند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار