کد خبر: ۳۳۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷ 10 May 2015
فرماندار نوشهر از کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه پدیده طلاق در این شهرستان گردشگرپذیر غرب مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی قمی اویلی شنبه شب درنشست ثبت وقایع حیاتی در فرمانداری، آموزه های دینی، آگاه سازی از پیامدهای طلاق، استفاده ازجلسات مشاوره و اورژانس اجتماعی و ترویج مهارت های ارتباطی و زندگی را از علت های اساسی کاهش بروز این آسیب اجتماعی در شهرستان نوشهر معرفی کرد.

قمی گفت: تعدادی از آمارها ثبت شده طلاق در سال گذشته نیز مربوط به افراد غیربومی ساکن در منطقه است.

وی افزود : به عنوان نمونه در فروردین امسال آمار طلاق ثبت شده در نهادهای ذیربط حدود 20 مورد بوده که حدود هشت مورد آن مربوط به افراد غیربومی است.

فرماندار نوشهر در عین حال خواستار ثبت به موقع آمار وقایع حیاتی در این شهرستان شد و گفت: خدماتی که در کشور ارائه می شود نیازمند آماردقیق و به روز است تا مدیران سطوح ملی کشور بر اساس آن برنامه ریزی و تصمیم گیری کنند.

قمی نقش مسوولان محلی بویژه دهیاران و خانه های بهداشت را در ثبت وقایع حیاتی بسیار اثرگذار دانست و ادامه داد: دهیاران با راهنمایی و آگاه سازی افراد از پیامدهای مثبت ثبت وقایع حیاتی می توانند به سایر نهادهای ذیربط کمک کنند.

حمیدحسنی مقدم رییس اداره ثبت احوال نوشهر نیز در این نشست گفت: طبق ضوابط ولادت باید حداکثر پس از 15 روز و وفات پس از 10 روز ثبت شوند که متاسفانه گاهی اوقات دراین زمینه وقفه ایجاد می شود و در این خصوص با مشکلاتی مواجه هستیم.

رییس اداره ثبت احوال نوشهر در ادامه ، شمارموالید سال 93 در این شهرستان را یکهزار و 587 مورد اعلام کرد و گفت که این آمار نسبت به سال 92، 86 نفر افزایش داشته است.

حسنی مقدم ، شمار متوفیات در سال 93 را نیز 405 نفر ذکرکرد و افزود: این رقم نسبت به سال 92 حدود 22 نفر افزایش نشان می دهد.

وی ادامه داد: دراین مدت همچنین 713 مورد پیوند ازدواج صورت گرفته که نسبت به سال 92 ، حدود 56 مورد کمتر بوده است.

رییس اداره ثبت احوال نوشهر ، گفت: درسال 93 نیز حدود 308 مورد طلاق در منطقه به ثبت رسیده که این آمار درسال 92 حدود 350 مورد بوده است.

حسنی مقدم ،اعتیاد به مواد مخدر ، بیکاری ، مسائل اقتصادی ، عدم تفاهم اخلاقی و دخالت خانواده ها را از علت های اساسی بروز پدیده طلاق در این شهرستان برشمرد.

وی بیشترین فراوانی نام در این شهرستان را در میان پسرها امیرعلی ، ابوالفضل، محمدطاها ، امیررضا ، امیرمحمد ، محمدرضا ، امیرحسن و دخترها نیز فاطمه ، یسنا ، زهرا ، نازنین زهرا ، ریحانه ، زینب و النا ذکر کرد.

شهرستان نوشهر با جمعیتی دست کم 125 هزار نفر درغرب مازندران واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار