رحیمی در گفتگو با تابناک گفت:
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: زمانی که استان های دیگر در جهت مصوبه شورای عالی مناطق آزاد تمام تلاش خود را مبذول داشتند و طرح مناطق آزاد تجاری را به نفع شهرخود تصویب کردند، مدیران کرمانشاهی مشغول چه بودند؟ اکنون باید در مقابل نسل کنونی و آیندگان پاسخگو باشند.
کد خبر: ۳۳۲۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰ 22 November 2016

مهندس رضا رحیمی در گفتگو با تابناک  در خصوص برنامه ششم توسعه مبنی بر جایگزینی تجارت به جای کشاورزی، صنعت و معدن و زیر ساخت های استان برای تحقق این برنامه گفت:  از اولویت های کاری ما توسعه زیر ساخت های تجاری است در این زمینه به بازارچه سومار پرداخته که همچنان نیازمند تکمیل زیر ساخت ها و ساختمان ها بوده اما تردد و فعالیت اقتصادی در آن صورت میگیرد، متاسفانه با وجود فعالیت مطلوب بازارچه های پرویز خان و مرز خسروی در مرز به مشکل برخوردیم.

وی افزود: کرمانشاه از پتانسیل ویژه ای جهت توسعه تجارت برخورداراست و میتوان بسیاری از مشکلات را با آن حل کرد، به کمک تجارت میتوان به تقویت صنعت گردشگری و هتل داری، کشاورزی پرداخت. متاسفانه عدم وجود راه آهن در استان کرمانشاه یکی از دلایل کمتر توسعه یافتگی در حوزه های صنعت و تجارت و به تبع آن بالا رفتن نرخ بیکاری است.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در پاسخ به سوال ما مبنی بر اینکه چرا با وجود مزیت های اقتصادی قصر شیرین نسبت به 7 منطقه آزاد تجاری دیگر، این منطقه در لایحه مناطق آزاد تجاری دولت وجود ندارد، گفت: این مساله باید از مدیران قبلی پیگیری شود، زمانی که استان های دیگر در جهت مصوبه شورای عالی مناطق آزاد تمام تلاش خود را مبذول داشتند و طرح مناطق آزاد تجاری را به نفع شهرخود تصویب کردند، مدیران کرمانشاهی مشغول چه بودند؟ باید در مقابل نسل کنونی و آیندگان پاسخگو باشند.

 مهندس رحیمی افزود: از مهم ترین پروژه هایی که قبل از سفر رییس جمهور به استان دنبال می کردیم مساله منطقه آزاد قصرشیرین بود که خوشبختانه دکتر روحانی نیز آن را مطرح کرده و این طرح در شورای عالی  مناطق آزاد تجاری تصویب شده و در سیکل کاری دولت و مجلس قرار دارد.

وی با توجه به تمرکزبیش از حد امکانات  در مرکز استان و فاصله زیاد بین مرکز و شهرستان های تابعه استان در خصوص برنامه هایی جهت تمرکز زدایی و توزیع عادلانه منابع و امکانات در استان گفت: پروژه هایی مانند پتروشیمی در اسلام آباد غرب، ایران خودرو در شهرستان صحنه، منطقه ویژه اورامانات، بازارچه مرزی سومار برای توسعه گیلان غرب، کشت و صنعت بنیان مستضعفان درمنطقه قصرشیرین، سامانه گرمسیری برای توسعه شهرستان سرپل ذهاب ، توسعه بازارچه مرزی پرویزخان، پتروشیمی هرسین و ذوب آهن از جمله برنامه هایی در دست اقدام ما برای توزیع امکانات و توسعه استان است که نیازمند دریافت بودجه ای اساسی است.

مهندس رحیمی افزود: همچنین در صدد آنیم که با فراهم سازی بسترهای مناسب کشاورزی، مهاجرین روستایی و شهرستانی به شهر کرمانشاه را به محل اولیه زندگی خود بازگردانیم که البته این مساله به سادگی صورت نمیگیرد.

این مقام مسئول همچنین در خصوص بازگشایی و توسعه مرزهای اورامانات از جمله مرز شوشمی و نقش بازارچه های مرزی جهت رونق اقتصادی و معیشتی مردم گفت: مرز شوشمی فعال است و به واسطه آن فعالیت های خوبی در برای  مرز نشینان ایجاد شده و تعداد زیادی از افراد در آنجا مشغول به کار شدند، همچنین حداقل 150 تا 300هزار درآمد خالص به خانوار پرداخت شده ، امید است با برنامه هایی که دولت در دست اقدام دارد بتوانیم امکانات بیشتری به مرز نشین ها بدهیم، همچنین بازارچه مرزی و صنایع دستی مثل فرش و گلیم و تجارت جزو محورهای اصلی ما در منطقه اورامانات است.

مهندس رحیمی با اشاره به  دستاورد های 3 سال گذشته دولت در خصوص رونق واحدهای صنعتی گفت: بیش از 80 واحد صنعتی را فعال کردیم که  ممکن است واحدهای مرتبط به مصالح ساختمانی مثل شن و ماسه فعلا راکد بماند.

 معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با بیان اینکه به آینده اقتصادی استان خوشبینم، ادامه داد: بیش از همه به جوانان کرمانشاه امید دارم که با حرفه آموزی، تلاش و پشت کار و کار آفرینی میتوانند جایگاه اجتماعی خود را بالا برده و همچنین دانشگاه ها و مراکز فنی و حرفه ای در صدد آنند که جوانانی خلاق و کار آفرین تربیت کنند.

گفتگو: مریم امیری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار