استاندارکرمانشاه:
استاندار کرمانشاه از اختصاص 79 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت خسارت ناشی از سیل سال گذشته در استان از سوی هئیت وزیران خبر داد.
کد خبر: ۳۳۴۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹ 26 November 2016

به گزارش تابناک و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری؛ دکتر اسداله رازانی امروز در جلسه پنجمین شورای هماهنگی مدیریت بحران استان افزود: هئیت وزیران در تاریخ 16 آبان ماه سالجاری در خصوص خسارت مربوط به سیل و حوادث غیر مترقبه سال گذشته 79 میلیارد تومان اعتبار برای استان کرمانشاه تصویب کرد تا  در سالجاری برای پرداخت خسارت هزینه شود.

وی اظهار داشت: از این رقم 60 میلیارد تومان آن مربوط به مصوبه ای است که سال گذشته برای خسارت سرمازدگی کشاورزان در سنقر و توسعه آبیاری نوین به تصویب رسید اما اجرایی نشد و امسال دوباره تصویب شد که برای پرداخت جبران خسارت ناشی از سیل سال گذشته در سنقر و کلیایی و همچنین آبیاری نوین هزینه خواهد شد.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: 10 میلیارد تومان دیگر آن برای بازسازی تاسیسات زیربنایی، چهار میلیارد تومان کمک بلاعوض برای نوسازی 700 واحد مسکونی ( هرواحد پنج میلیون تومان)، سه میلیارد تومان برای خدمات پشتیبانی مانند آواربرداری و مابقی نیز در سایر سرفصل‌ها اختصاص یافته است.

وی همچنین از مصوبه دیگری در همین تاریخ برای تخصیص تسهیلات ارزان قیمت برای بازسازی خانه های خسارت دیده در مناطق شهری و روستایی خبر داد و گفت: خوشبختانه در تاریخ 16 آبان ماه سالجاری مصوبه دیگری نیز برای استان از سوی هئیت وزیران به تصویب رسیده که بر اساس آن 15 میلیارد و 300 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت با سود چهار درصد برای مناطق شهری و پنج درصد برای مناطق روستایی برای بازسازی خانه‌های خسارت دیده در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: در مجموع 94 میلیارد تومان اعتبار برای مدیریت بحران و جبران خسارات حوادث غیرمترقبه در استان اختصاص یافته است که می تواند خبر خوب و خوشحال کننده ای برای استان باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار