خزائلی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری قزوین؛
علیرضا خزائلی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری قزوین اظهار کرد: مجموعه دوره‌های آموزشی کارکنان حوزه عمرانی شهرداری قزوین با هدف ارتقاء سطح آگاهی و افزایش کارآیی و اثربخشی فعالیت‌های عمرانی به مدت 80 ساعت و با حضور 100 نفر برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۴۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷ 26 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط‌عمومی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری قزوین، خزائلی افزود: در ادبیات توسعه، چهار رکن ‌اصلی نظیر: توسعه اجتماعی، توسعه اقتصادی، توسعه انسانی و توسعه نمادین مطرح می‌گردد. و در سنجش سطح توسعه یافتگی جوامع، از شاخص HDI نیز استفاده می‌گردد. و در فرآیند انتقال مفاهیم از نیرو و منابع انسانی به سرمایه انسانی، آموزش نقش کلیدی و حیاتی را ایفا می‌نماید.
 خزائلی ادامه داد: با تأکید شهردار محترم قزوین در جلسه مدیران عمرانی شهرداری مبنی بر ضرورت بازآموزی و تقویت دانش فنی مدیران و کارشناسان حوزه عمرانی به منظور نظارت عالیه اثر بخش و مطلوب بر پروژه‌های عمرانی در دست اجرا، مجموعه دوره‌های آموزشی کارکنان حوزه عمرانی با همکاری مرکز علمی کاربردی شهرداری قزوین به همت اداره آموزش و پژوهش این معاونت برگزار شد.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری قزوین تصریح کرد: از مجموع دوره‌های آموزشی برنامه‌ریزی شده توسط اداره آموزش و پژوهش معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری قزوین، تعداد 3 دوره شامل: آشنایی با وظایف مهندسین ناظرو امور مربوطه، زیر‌سازی و روسازی راه و آسفالت، نکات کلیدی متره و برآورد با هدف ارتقاء سطح آگاهی و آشنایی با جدیدترین ضوابط عمرانی و افزایش کارآیی و اثربخشی فعالیت‌های عمرانی، در مجموع به مدت 80 ساعت با حضور 100 نفر برگزار شد.
خزائلی با اشاره به برگزاری 3 کارگاه آموزشی با همکاری اداره آموزش دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین گفت: دوره‌های برنامه‌ریزی و کنترل پروژه، اصول و ضوابط جمع‌آوری فاضلاب‌های سطحی، ساماندهی  مسیل‌ها و تدوین wbs در پروژه‌ها از دیگر کلاس‌های برگزار شده برای کارشناسان این حوزه بوده است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در کلاس آموزشی زیرسازی و روسازی راه و آسفالت، کارشناسان حوزه عمرانی مواردی نظیر: آشنایی با آئین‌نامه های بین‌المللی روسازی، آشنایی با بستر روسازی، شناخت قیر در راهسازی، آسفالت سرد و گرم، طرح روسازی راه و بهسازی و روکش آسفالت را بازآموزی می‌نمایند.
همچنین در کلاس‌های آموزشی متره و برآورد و صورت وضعیت، کارشناسان نسبت به دانش افزایی سرفصل‌هایی همچون: آشنایی با روند اجرایی پروژه‌های عمرانی، نحوه و روند متره و برآورد، فهرست بهای پایه ابنیه و شناخت آیتم‌های آن، آشنایی با ضرایب مورد استفاده در متره و برآورد، نحوه تنظیم صورت وضعیت موقت و قطعی و آشنایی با ضوابط و مقررات مالی جاری در اجرای پروژه‌های ساختمانی اقدام می‌نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار