استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت: امسال 125 میلیارد تومان اعتبار از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری برای اجرای 121 پروژه به استان اختصاص داده شده است.
کد خبر: ۳۳۶۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵ 29 November 2016
به گزارش خبرگزاری تابناک و به نقل از فارس از کرمانشاه اسدالله رازانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از برکات سفر مقام معظم رهبری(مهر‌ماه سال 90) هر ساله مردم این استان از برکات آن بهره‌مند می‌شوند، اظهار داشت: مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه نقش مهمی در توسعه و رونق استان داشته است.

وی به سفر اخیر نمایندگان مقام معظم رهبری به استان اشاره کرد و گفت: امسال 125 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای 121 پروژه به استان اختصاص داده شده است که برخی این پروژ‌ه‌ها مهم است و اعتبار بیشتری نیاز دارد و برخی دیگر با اعتبارات محدود نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: مهمترین آن اختصاص 20 میلیارد تومان کمک‌‌های فنی و اعتباری دفتر مقام معظم رهبری به استان در راستای ایجاد اشتغال واحد‌های تولیدی هم‌مانند کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری و گسترش گلخانه‌ها است که با این اعتبارات اختصاص یافته محقق می‌شود.

این مقام ارشد استانی با بیان اینکه توسعه اشتغال به سرما‌یه‌گذاری بخش خصوصی بستگی دارد، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری و حضور بخش خصوصی در استان کرمانشاه به نسبت به استان‌های مرکزی کشور از مزیت‌های کمتری برخوردار است، مشارکت و همکاری آن‌ها نیازمند شرایطی خاص از جمله بهره‌مندی از یارانه سود تسهیلات است.

رازانی به تلاش برای جذب 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان اشاره کرد و افزود: تکمیل  آزمایشگاه مرکزی، ساختمان مرکزی و دانشکده انرژی دانشگاه رازی با اعتباری هشت میلیارد تومان از دیگر پروژه‌ها است که با اعتبارات 125 میلیارد تومان سفر مقام معظم رهبری انجام می‌شود.

وی با اشاره به ساخت سه مرکز درمانی مهم در استان، خاطرنشان کرد: مرکز سوانح و سوختگی، کلینیک تخصصی جامعه و مرکز رادیوتراپی سه مرکز مهم در حال ساخت استان، 16 میلیارد تومان از این اعتبارات را به خود اختصاص داده است.

استاندار کرمانشاه گفت: تکمیل پروژه فاضلاب شهر کرمانشاه و ساماندهی آبشوران نیز با 17 میلیارد تومان اعتبار در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته این مقام ارشد استانی، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، راه و شهرسازی، امور عشایر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نوسازی مدارس، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، صدا و سیما، تربیت و بدنی، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت از دیگر پروژه‌های تعریف شده مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار