آیت الله سبحانی در دیدار رئیس سازمان اوقاف وامورخیریه با بیان اینکه در بسیاری از مناطق کشور با کمبود مساجد روبرو هستیم برلزوم احداث مساجد بیشتر تاکیدکرد.
کد خبر: ۳۳۶۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵ 01 December 2016
به گزارش تابناک قم، آیت الله سبحانی ظهر امروز در دیدار رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، با اشاره به کمبود مساجد در کشور از سازمان اوقاف و امور خیریه خواست در زمینه ساخت مساجد اهتمام ویژه داشته باشند.

مرجع تقلید شیعیان گفت: متأسفانه در برخی از شهرهای بزرگ همانند تهران هم گزارش‌هایی مبنی بر کمبود مسجد به ما می‌دهند که این امر از مشکلات اساسی کشور است و نباید این‌گونه باشد.

آیت الله سبحانی در ادامه افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور باید همت اولیه را به کار گیرد و اگر دیوار مسجدی در منطقه‌ای بالا برود مردمان منطقه نیز خود دست بکار شده و آن را به اتمام خواهند رساند.

وی در ادامه با بیان اینکه مسجد کریمخان تبریز که از آثار باستانی نیز به‌حساب می‌رود در حال حاضر به دلیل انجام پروژه مترو بسته شده است، افزود: در این چنین مواردی باید از سازمان اوقاف و همچنین متولیان مساجد نیز اجازه گرفته شود در صورتی که در این مورد چنین اتفاقی رخ نداده است بنابراین باید سازمان اوقاف در این زمینه‌ها نیز حساس باشد و اقدامات لازم را صورت دهد.

وی دربخش دیگری ازسخنانش افزود: در آستان قدس رضوی نمونه‌هایی از قرآن، با خط خوانا و زیبا وجود دارد که ما نیز از همان چاپ استفاده می‌کنیم و امروز باید قرآن‌هایی با خط ایرانی در اختیار کشورهای مختلف قرار داده شود هرچند که مشاهده می‌کنیم دیگران قرآن‌های به خط عثمان طه در اختیار آنها قرار می‌دهند.

این مفسر قرآن کریم با تأکید بر اعزام مبلغان از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به مناطق محروم از جمله سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: این امر باید در اولویت برنامه سازمان اوقاف باشد؛ در برخی از مناطق شاهد حضور مبلغان بومی هستیم که اولویت اعزام باید با مناطق محروم باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار