کد خبر: ۳۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۶ 08 February 2015

علیرضا فرخی عصر امروز در جلسه ستاد پیشگیری از آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان که با حضور فرماندار و مسئولان جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی، مرکز بهداشت، تعاون روستایی، محیط‌زیست و اعضای شرکت تعاونی مرغداران در فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به فصل سرما و احتمال بروز بیماری‌های ویروسی در طیور بومی و صنعتی به‌ویژه آنفلوانزا اظهار داشت: آمادگی مسئولان و متصدیان برای پیشگیری، کنترل و مقابله با خطرات شیوع احتمالی بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در راستای حفظ امنیت بهداشت عمومی این شهرستان بسیار لازم و ضروری است.

وی با تأکید بر لزوم اجرای اقدامات پیشگیری به‌منظور جلوگیری از آسیب‌ها و خسارت جانی و اقتصادی و با اشاره به بازرسی و پایش مداوم در مرغداری‌ها و واحدهای روستایی آباده بیان کرد: با بررسی‌های انجام‌شده تاکنون هیچ مورد مشکوک به این بیماری در سطح این شهرستان مشاهده نشده است.

رئیس دامپزشکی آباده بر آمادگی و افزایش سطح آگاهی عمومی در مورد بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در این شهرستان تأکید و تصریح کرد: جلوگیری از شکار پرندگان آزادپرواز و وحشی، فروش غیرمجاز در بازارهای محلی، کشتار و عرضه مرغ زنده در سطح شهرها و روستاهای این شهرستان باید اولویت عملکردی محیط‌زیست، دامپزشکی و سایر مسئولان در راستای پیشگیری و مبارزه با شیوع احتمالی این بیماری در آباده قرار گیرد.

فرخی در پایان بیان داشت: اجرای اقدامات بهداشتی قرنطینه‌ای، جلوگیری از تماس پرندگان مهاجر و آزادپرواز با طیور پرورشی، ضدعفونی و پاک‌سازی مزرعه پرورش طیور پیش‌از هر مرتبه جوجه‌ریزی، ایجاد حوضچه‌های ضدعفونی در مبادی مزرعه و سالن‌های پرورشی، استفاده از تجهیزات و لباس ضدعفونی شده برای ورود به مزرعه، سوزاندن و دفن بهداشتی لاشه‌های تلف‌شده و... تأثیر بسزایی در جلوگیری از بروز احتمالی بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار