معاون اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان هرسین، از کشف و ضبط 57 قطعه "سهره پیشانی سرخ" از شکارچیان متخلف این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۳۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳ 04 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایسنا، سید رضا چقاکبودی اظهار کرد: مأمورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان هرسین در عملیات گشت و کنترل در چندین مرحله، 57 قطعه سهره  پیشانی سرخ  و ادوات صید و شکار را از شکارچیان کشف و ضبط  کردند.

وی با بیان اینکه این 57 قطه پرنده در طبیعت هرسین رهاسازی شدند، اظهار کرد: متخلفین نیز برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

معاون اداره حفاظت محیط زیست شهرستان هرسین با اشاره به مهاجرت گونه سهره پیشانی سرخ در حوزه شهرستان هرسین، خاطرنشان کرد: برای حفاظت از این گونه پرندگان، عملیات گشت و کنترل بطور مداوم در دستور کار پرسنل یگان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان هرسین  قرار دارد.

وی افزود: سهره پیشانی سرخ پرنده‎ای کوهستان زی بوده و در نواحی کوهستانی مرتفع با ارتفاع بیش از دو هزار متر زندگی و تولید مثل می‌کند.

به گفته چقاکبودی این پرندگان در فصل پاییز و زمستان به ارتفاعات کمتر و نواحی کوهستانی اطراف شهرهای نزدیک زیستگاه اصلی خود مهاجرت می‌کنند و عمدتا نیز در نواحی کوهستانی زاگرس و البرز از شمال و شمال غرب گرفته تا جنوب غرب یافت می‌شوند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار