با شرکت بیش از ۸۰ خبرنگار؛
با شرکت بیش از ۸۰ خبرنگار از استان کرمانشاه، کارگاه آموزشی خبرنگاری پیشرفته در فنی و حرفه ای کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۱۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱ 10 December 2016

به گزارش تابناک کرمانشاه، داود ناصری امید مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه، در این کارگاه آموزشی، از شرکت بیش از ۸۰ خبرنگار سراسر استان  در این دوره آموزش خبرنگاری پیشرفته خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت تشکیل این کارگاه اظهار داشت: در راستای تعلیم نیروی انسانی در قالب خبرنگار و در جهت مقابله با جنگ نرم، این کارگاه آموزشی با همت سازمان بسیج رسانه سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در محل سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد است.

ناصری امید ادامه داد: این کارگاه با بهره گیری از ۶ استاد در سطح استان و با حضور خبرنگاران اصحاب رسانه به مدت ۱۶ جلسه و با ارائه آموزش های مختلف در حوزه های خبرنگاری برگزار شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه گفت: آموزش های ارائه شده در این کارگاه در قالب موضوعات مربوط به خبرنگاری و مباحثی چون گزارش نویسی و همچنین دوره ارائه مطالب خبری بر روی سایت ها ارائه می شود و هم چنین نکات مهم و اساسی درباره ضرورت اطلاع رسانی در حوزه رسانه طبقه بندی خواهد شد.

ناصری امید تصریح کرد: خبرنگار در قبال مردم و کشور همانند نبض ملت عمل می کند، یعنی در برابر هر نارسایی و بیماری و تهدیدی که پیکره عظیم اجتماع را در معرض آسیب قرار دهد، هوشیار است و به محض درک خطر و مشاهده علائم بیماری، بلافاصله شروع به تپش می کند و با هوشیاری تمام جامعه را از تهدید و آسیب ها آگاه می سازد.

وی با بیان اینکه باید جایگاه و شان خبرنگاران تبیین شود افزود: امیدواریم در همه زمینه ها با استفاده از استانداردهای آموزش فنی و حرفه ای، آموزش های مهارتی به شیوه صحیح ارائه شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه افزود: همچنان که جامعه نیاز به خبرنگار و خبرنویس و مشاغل دیگر دارد، به کارگر ماهر و استادکار مهار نیز نیاز دارد که متأسفانه اطلاع رسانی مناسبی از طریق رسانه ها صورت نگرفته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با اشاره به معضل بیکاری که موجبات نگرانی خانواده ها و مسئولین شده است گفت : شما خبرنگاران با توجه به توانی که دارید بایستی در راستای نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی و احیاء ارزش واقعی کار در جامعه اهتمام بورزید.

وی با اشاره به ارائه گواهینامه مهارت به شرکت کنندگان گفت: شرکت کنندگان در کارگاه آموزشی خبرنگاری پیشرفته جهت برگزاری آزمون به اداره سنجش و ارزشیابی استان معرفی می شوند تا بر اساس استاندارد سازمان آموزش فنی و حرفه ای مورد سنجش قرار گیرند و در نهایت به قبول شدگان گواهینامه مهارت خبرنگاری اعطا می شود.

منبع: روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار