امام جمعه شهرستان فردوس:
امام جمعه شهرستان فردوس خواستار توزیع عادلانه کمک‌های نهاد کمیته امداد به شهرهای استان شد و گفت: سهم فردوس از اعتبارات ۲۷ میلیارد تومانی خشکسالی استان باید هر چه زودتر پرداخت شود.
کد خبر: ۳۴۱۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵ 10 December 2016
در مراسم جشن ویژه‌ای که به مناسبت روز فردوس در سالن لاله‌های سرخ با حضور مسئولان استانی و محلی برگزار شد امام جمعه شهرستان فردوس مطالبات، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فردوس را بیان کرد.

امام جمعه فردوس اظهار داشت: شهرستان فردوس با 7 مرکز دانشگاهی، دو حوزه علمیه فعال و حدود 50 روحانی در شهرستان با داشتن قدمتی زیاد در 91 سال پیش شهرداری این شهر تاسیس شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی تصریح کرد: این شهرستان در مسیر عبور ترانزیت کالا از 7 استان جنوبی کشور قرار دارد و سالانه پذیرای میلیون‌ها مسافر و زائر امام هشتم است.

وی عنوان کرد: به پاس خدمات ارزشمندی که شخصیت‌های مهم فرهنگی مانند پدر آیت‌الله خوئی، آیت‌الله شیخ مجتبی قزوینی و آیت‌الله  فردوسی‌پور به این شهر انجام دادند به دارالمومنین مشهور شده است.

امام جمعه فردوس با بیان اینکه نیروی انسانی سالم این شهرستان مایه خدمات و اعتماد مسئولان در سراسر کشور به آنها است گفت: شعرا، مداحان، فرهیختگان و وحدت مثال زدنی بین نهاد امامت جمعه و سایر دستگاههای اجرایی از ظرفیت‌های دیگر این شهر است.

بابایی به مشکلات و مطالبات مردمی فردوس اشاره کرد و افزود: موانع ارتقا دانشکده فنی و مهندسی به دانشگاه باید برطرف شود و زمین برای دانشکده‌های این شهر واگذار شود.

امام جمعه فردوس خواستار توزیع عادلانه کمک‌های نهاد کمیته امداد به شهرهای استان شد و به پرداخت سهم فردوس از اعتبارات 27 میلیارد تومانی خشکسالی استان تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: لزوم ساخت یک سالن بزرگ برای مجالس عمومی ضروری است و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام  که برخی از آنها مقرر شده تا دهه فجر به بهره‌برداری برسد از دیگر مطالبات مردم است.

بابایی مهم‌ترین خصوصیت مردم شهرستان فردوس را ولایت مداری برشمرد و گفت: مردم این شهرستان حرف آخر را از کلام رهبری می‌شنوند و حضور مردم در تمام صحنه‌های انقلاب مانند انتخابات و راهپیمائی‌ها چشمگیر است و مردم شهرستان 200 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.

اجرای نمایش محلی توسط گروه فرهنگی هنری نبوت، قرائت شعر محلی و دکلمه، اجرای سرود توسط خردسالان و اجرای چندین گروه موسیقی محلی از دیگر برنامه‌های جشن ویژه روز فردوس بود.

همچنین در این مراسم از فرامرز کافی به عنوان برگزیده در بخش ورزش شهرستان، محمود سردشتیان فعال اقتصادی با ساخت چندین پاساژ و تالار عمومی و حمید عبدالله‌زاده رئیس موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی پیروزان برای ساخت خوابگاه دانشجویی و توجه به مسائل رفاهی دانشجویان با اهداء لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار