استاندار کرمانشاه خبر داد:
اسدالله رازانی گفت: تا پایان امسال شاهد آغاز عملیات اجرایی این پتروشیمی که با حدود 1.6میلیارد یورو سرمایه گذاری و اشتغالزایی حدودسه هزار نفر بطور مستقیم خواهیم بود.
کد خبر: ۳۴۱۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱ 10 December 2016

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک ؛ اسدالله رازانی در جلسه شورای برنامه ریزی استان گفت: امیدواریم در جلسه دولت هفته جاری تصویب منطقه آزاد تجاری قصرشیرین محقق و بواسطه این طرح باعث کاهش بیکاری در استان باشیم.

استاندار کرمانشاه افزود: قرار است در این طرح منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین به منطقه آزاد تجاری ارتقاء یابد، نه آنکه دو منطقه را در کنار هم  داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: به زودی میزبان وزیر اطلاعات و ارتباطات در استان هستیم ودراین راستا توافقاتی را درخصوص دوره جدیدی در حوزه فناوری واطلاعات ونوآوری را شاهد خواهیم بود

استاندار تصریح کرد:سند توسعه شهرستانهای استان نهایی شده ودر این سند از پتانسیل ها و پروژه های استان نیزدر آن دیده شده است که مهمترین آنها ارتقاسطوح پروازی فرودگاه کرمانشاه،بندر خشک،راه آهن غرب از مهمترین این پروژها است و دراین سند از چالش های استان نیز نباید غافل باشیم.

رازانی  گفت:در استان آسیب های اجتماعی زیادی که منشا آن بیکاری است به چشم می خورد وبا  آسیب‌هایی مانند حاشیه نشینی، خالی شدن نقاط مرزی، خودکشی، پایین بودن میانگین درآمد مردم، استفاده از سلاح سرد و ... در استان مواجه هستیم.

استاندار اظهار داشت: پتانسیل‌هایی در استان داریم که باید در سند توسعه بیشتر مورد توجه قرار بگیرد از جمله سامانه گرمسیری،ظرفیت نیروگاهی، سدها کشاورزی و گردشگری است .

رازانی با بیان اینکه زمان اجرای سند توسعه شهرستان‌ها حداقل سه ساله است گفت: این طرح و پروژه‌هایی که برای هر شهرستان در نظر گرفته شده حتما نباید در این سه سال به نتیجه برسد، بلکه برخی از آنها در این زمان آغاز خواهند شد.و از فرمانداران خواستاریم اجرای این سند را جدی پیگیر کنند  و برای هر 14 شهرستان یک سند توسعه داریم و جمعادر یک جلد استانی قرار میگیرد.

ودر کل کشور نظام بودجه و برنامه‌ریزی متمرکز است و پولی که از درآمد نفت و مالیات به دست می‌آید بین استان‌ها تقسیم می‌شود، پس باید هر استانی تلاش کند که سهم بیشتری از این بودجه جذب کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار