رییس اداره حفاظت از محیط زیست سرپل ذهاب از دستگیری هفت شکارچی و صیاد غیرمجاز در 2 هفته گذشته در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۴۱۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳ 10 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،شهرام مظفری زاده روز شنبه با بیان اینکه از مجموع دستگیر شدگان سه تن شکارچی و چهار تن نیز صیاد غیرمجاز هستند، افزود: از این متخلفان لاشه چهار قلاده گراز وحشی، سه جوجه تیغی (سر تشی)، یک قلاده کفتار و همچنین مقدار قابل توجهی تور ماهیگری برای انجام صید غیرمجاز کشف و ضبط شده است.
وی اظهار کرد: جریمه نقدی به منظور جبران ضرر و زیان وارده به محیط زیست به ازای هر قلاده گراز وحشی هشت میلیون ریال، هر جوجه تیغی هشت میلیون و هر قلاده کفتار نیز 40 میلیون ریال است.
رییس اداره حفاظت از محیط زیست سرپل ذهاب اضافه کرد: پس از پرداخت این مبلغ از سوی متخلفان به عنوان جبران ضرر و زیان وارده به محیط زیست، متخلفان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی تحویل داده شدند.
مظفری زاده در ادامه گفت: همچنین یک قطعه بوف شاخ دار که بر اثر اصابت شلیک گلوله ساچمه، دچار جراحات و عفونت شده بود توسط یک دوستدار محیط زیست به این اداره تحویل شد که پس از انجام اقدام های اولیه درمانی و عمل جراحی برای خارج کردن ساچمه از بدن، حال عمومی این بوف شاخ دار هم اکنون مساعد است و در چند روز آینده نیز به دامن طبیعت باز گردانده می شود.
منطقه شکار و تیراندازی ممنوع 'قراویز' با سه هزار و 800 هکتار مساحت، بخشی از حوزه استحفاظی شهرستان سرپل ذهاب است که به لحاظ موقعیت جغرافیایی و منطقه ای گرمسیری دارای وحوش فراوان است.
منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز مشترک قصرشیرین و سرپل ذهاب هم اکنون تنها زیستگاه منحصر به فرد آهوی ایرانی در منطقه غرب کشور به شمار می رود.
از جانوران موجود در این منطقه می توان به کل و بز وحشی، قوچ و میش، آهو، گرگ، روباه، خرگوش، تشی و بزمجه اشاره کرد. 
همچنین این منطقه حفاظت شده با پوشش گیاهی بلوط، پلک، تنگرس، آلبالو وحشی و گیاهان مرتعی، دارای انواع گونه های پرندگان شامل کبک، تیهو، سار و فاخته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار