امام جمعه سرپل ذهاب، وحدت را مهم ترین عامل پیروزی در برابر دشمنان اسلام دانست و گفت: باید برای جلوگیری از بروز اختلاف و ایجاد تفرقه در یین مذاهب اسلامی، اهتمام بیشتری صورت گیرد.
کد خبر: ۳۴۲۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱ 11 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب روز یکشنبه در جلسه هماهنگی برنامه های هفته وحدت افزود: رمز پیروزی و پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی، وحدت و هم زبانی بین مذاهب مختلف است و علمای اهل سنت و اهل تشییع باید پرچم دار این امر باشند.
وی اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص)، ائمه اطهار، امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره در حفظ وحدت و همدلی بین مسلمانان سفارش زیادی کرده اند و باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی نسبت به حفظ وحدت امت اسلامی تلاش شود.
وی ادامه داد: امروزه به برکت انقلاب، عنصر وحدت در کشورمان بیش از هر کشور دیگری حاکم است و محبت، همدلی و مودت در بین مذاهب مختلف ایران اسلامی، از استحکام و پایداری بسیاری برخوردار است.
امام جمعه سرپل ذهاب اضافه کرد که در آستانه هفته وحدت، باید با برنامه ریزی و مدیریت، آیین های گرامیداشت این ایام با شکوهتر از سال گذشته برگزار شود تا به این نحو به وظیفه شرعی و دینی خود نیز عمل کنیم.
امام جمعه اهل سنت سرپل ذهاب نیز گفت: حفظ وحدت و تاکید بر اشتراک های مذهبی بین شیعه و سنی از مهم ترین نیازهای مسلمانان است و امروز تلاش برای تقویت وحدت و همبستگی بیش از از هر زمان دیگری ضرورت دارد.
ملارشید ثنایی با اشاره به اهمیت حفظ وحدت و همدلی در بین مسلمانان جهان و به ویژه در ایران اسلامی، ادامه داد: در شرایط کنونی که منطقه نا امن است و دشمنان درصدد ایجاد تفرقه هستند، حفظ وحدت و انسجام امت اسلامی یکی از نیازهای اصلی است.
وی گفت: وحدت رمز پیروزی امت اسلامی در برابر توطئه های سازمان یافته دشمنان است و این امر مهم باید همیشگی و پایدار باشد و بر ما واجب است از صلح ، آرامش، همدلی و همزمانی که اکنون در بین مذاهب مختلف نظام اسلامی حاکم است، قدردانی کنیم.
فرماندار سرپل ذهاب نیز با اشاره به اهمیت جایگاه هفته وحدت در بین امت‌های اسلامی، گفت: هفته وحدت، یادگار پیر فرزانه انقلاب حضرت امام خمینی (ره) است و پیام آن یگانگی و به هم پیوستن دنیای اسلام و برادری همه مسلمانان است.
جهانبخش حیدری، جشن بزرگ میلاد حضرت محمد مصطفی (ص)، همایش ائمه جمعه و جماعت، حرکت وحدت آفرین در نماز جمعه، برگزاری نشست های معرفت افزایی با محوریت معرفی ابعاد شخصیتی پیامبر (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع)، بازدید از خانواده های شهدا و تجلیل از الگوهای ایثار و شهادت و برپایی محافل انس با قرآن را ازجمله برنامه های در نظر گرفته شده در آیین گرامیداشت هفته وحدت در سرپل ذهاب عنوان کرد.
فاصله میان 12 ربیع الاول سالگرد ولادت پیامبر اکرم (ص) بنا بر روایات اهل سنت تا 17 ربیع الاول که تاریخ ولادت حضرت محمد (ص) بنا بر روایات موجود در شیعه است، از سوی امام خمینی (ره)، به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار