کد خبر: ۳۴۲۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰ 12 December 2016
با نزدیک شدن به پایان دوره شورای فعلی در فضاهای حقیقی و مجازی شاهد انتشار اسامی نامزدهای احتمالی برای شرکت در رقابت انتخاباتی دوره آتی شورای شهر هستیم.

گروه‌ها و فضاهای سیاسی، اجتماعی دهدشت برای کادر سازی و چینش نیروهای خود در گوشه و کنار شهر شروع به فعالیت کرده‌اند.

به نظر می‌رسد با توجه به اتفاقات گذشته شورای شهر و همچنین تعداد بازماندگان ادوار گذشته شورای شهر دوره آتی با تعداد بالای شرکت‌کنندگان مواجهه خواهیم بود.

متأسفانه عدم تعریف شاخص‌های تخصصی برای حضور و شرکت در انتخابات شورای شهر عواقب ناخوشایندی را بر پیکره توسعه شهری وارد نموده است.

به‌راستی اگر این‌همه نخبه و واجد شرایط برای حضور در انتخابات وجود دارد چرا وضعیت علمی،فرهنگی،اجرایی و اجتماعی دهدشت دوران رخوت و سکون را طی می کند؟

بر اساس چه شاخص و معیاری می توان برای افراد حاضر در میدان انتخابات فیلتر تخصصی و اجرایی را تعریف کرد؟

به هر ترتیب آنچه که به نظر می رسد انتخابات شورای شهر در دهدشت حول دو محور قومیت و چهره های کاریزماتیک می چرخد که متاسفانه هیچ کدام معیار مطلقی برای نمایش تخصص و توانمدی نخواهد بود.

به زعم نگارنده جامعه هوشیار کهگیلویه با واکاوی و پایش در فضاهای حقیقی و مجازی می تواند این فرایند را به نفع توسعه کهگیلویه سوهان بکشد.

اشاعه فرهنگ شایسته سالاری و تبیین و تاکید بر شاخص ها برای ورود به انتخابات شورای شهر لازمه یک همت اجتماعی است که از قشر روشن فکر دهدشت انتظار می رود که نسبت به این مهم حساسیت و توجه ویژه ای را معطوف بدارند،به عبارتی جامعه روشن فکر دهدشت می تواند با برسی تهدیدها و فرصت های احتمالی شاخص های مختلفی را طراحی نماید تا در امتداد این فرآیند شور عمومی بر شعور عمومی غلبه نکند./علی مولوی/راک نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار