کرمانشاه به دنبال جذب سرمایه/
مدیران و فعالان اقتصادی کشور و استان کرمانشاه برای اولین بار یک هیات 100 نفره خارجی از چهار کشور را در کرمانشاه گرد هم آورده‌اند تا آنها را برای سرمایه گذاری در استان متقاعد کنند.
کد خبر: ۳۴۲۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵ 12 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، این تلاش در قالب برگزاری همایشی سه روزه با نام 'توانمندی های تولیدی و فرصت های سرمایه گذاری استان کرمانشاه' و برپایی نمایشگاهی با همین عنوان صورت می گیرد.
حسین میرشجاعیان، معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی و محمدرضا فیاض، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت 2 مهمان مطرح و نمایندگان دولت در همایش هستند.
سفیران هند و پاکستان،‌ رایزن اقتصادی افغانستان، مدیران و نمایندگان اتاق های بازرگانی بغداد، دیالی و سلیمانیه و تعدادی از تاجران و فعالان اقتصادی بویژه از عراق مهمانان خارجی همایش هستند.
آنچنان که کیوان کاشفی، ‌رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه و دبیر همایش اعلام کرد، قرار است طی این سه روز ظرفیت ها و پتانسیل های مختلف استان در زمینه های صنعت، معدن، تجارت، زیرساخت و خدمات، کشاورزی، باغداری، دام و طیور، شیلات، صنایع تبدیلی، گردشگری و توریسم به مهمانان معرفی شود.
کاشفی در این همایش همچنین نگاهی گذرا به فرصت هایی که برای سرمایه گذاران خارجی سودآور است، انداخت و گفت: کرمانشاه بهشت سرمایه گذاری است و فرصت های کم نظیری برای فعالان اقتصادی دارد.
تنوع آب و هوایی، گردشگری، ‌کشاورزی، منابع آبی مناسب، صنعت و جمعیت بزرگ و جوان از جمله پتانسیل های کرمانشاه بود که کاشفی به آنها اشاره کرد.
نعمت الله حقیقی،‌ رییس سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت استان کرمانشاه هم در سخنان کوتاه خود ابراز امیدواری کرد که گام موثری در راستای اهداف اقتصادی و شعار 'اقتصاد مقاومتی، ‌اقدام و عمل' در استان برداشته شود.

** بهره برداری از همایش به نفع اقلیم کردستان!
رییس اتاق بازرگانی استان سلیمانیه عراق دیگر سخنران این مراسم بود که ترجیح داد بیشتر سخنان خود را به تشریح فرصت های سرمایه گذاری در اقلیم کردستان عراق اختصاص دهد و حتی سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی را به حضور در این منطقه ترغیب کند.
'سیروان محمد محمود' مدعی شد که امنیت کاملی در اقلیم کردستان وجود دارد و قرار است 800 طرح با سرمایه ‌گذاری 50 میلیارد دلاری در این منطقه اجرا شود.
او گفت که 21 هزار شرکت داخلی و نمایندگی شرکت خارجی در اقلیم کردستان فعالند که یک سوم آنها در سلیمانیه قرار دارند.
محمد محمود در ادامه الزاماتی را برای جذب سرمایه گذاران مطرح و اظهار کرد که وجود امنیت اقتصادی، قوانین محرک تولید، دادن حق مالکیت به سرمایه گذار خارجی، تهیه زمین برای او، معافیت مالیاتی، حمل و نقل مناسب، آب و برق ارزان و... در جذب سرمایه گذار نقش اساسی دارد.

** فقط یک برنامه ریزی درست
به اعتقاد او استان کرمانشاه فرصت های زیادی برای سرمایه گذاری دارد و تنها نیازمند یک برنامه ریزی درست برای معرفی آنها به سرمایه گذاران خارجی است.
او البته تاکید کرد که باید یک سیستم بانکی جدید جهانی در ایران تاسیس شود تا تولید کننده ها و سرمایه گذاران بتوانند با آسانترین روش درآمدهای خود را جابجا کنند.
محمد محمود در پایان مرز 'پرویزخان' با کرمانشاه را فرصت مناسبی برای افزایش روابط تجاری با اقلیم کردستان دانست.
قرار است عصر دوشنبه 22 آذر نمایشگاه توانمندی های تولیدی و صادراتی کرمانشاه در 70 غرفه در محل بوستان شاهد مرکز استان گشایش یابد و ظرفیت ها و دستاوردهای استان در این زمینه در معرض دید سرمایه گذاران و تاجران خارجی قرار گیرد. 
نشست سفیران خارجی با فعالان اقتصادی و نشست مذاکره مستقیم (B2B) تجار عراقی با فعالان اقتصادی هم برنامه‌ روزهای سه شنبه و چهارشنبه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان کرمانشاه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار