مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه اظهار کرد: تا پایان سال تمام شهرهای استان تحت پوشش 4G قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۳۴۲۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹ 12 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایسنا، شهریار بهنیا در همایش "توانمندیهای تولیدی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه" که امروز (22 آذر) در محل سالن اجتماعات اتاق بازرگانی برگزار شد، با اشاره به تغییرات دنیا در سالهای اخیر در حوزه تکنولوژی، گفت: این تغییرات به نحوی است که از آن به یک سونامی تعبیر کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بازار حوزه ICT در دنیا چهار هزار میلیارد دلار گردش مالی دارد که با توجه به جمعیت یک درصدی ایران در دنیا، سهم کشور ما از این بازار باید 40 میلیارد دلار یعنی در حدود 150 هزار میلیارد تومان باشد، حال آنکه در بهترین شرایط سهم ایران از این بازار تنها در حدود 35 هزار میلیارد تومان است.

بهنیا افزود: این ارقام نشان می دهد که هنوز سونامی حوزه ICT در ایران رخ نداده و این درحالی است که بر اساس پیش بینی‌ها بازار  ICTدر دنیا ظرف سه تا چهار سال آینده رشد سه برابری خواهد داشت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با اشاره به ارزانی خدمات ارائه شده در حوزه ICT، گفت: هر گونه خدمات اگر هزار تومان هزینه داشته باشد با الکترونیکی شدن آن این هزینه به 100 تومان و با ورود حوزه ICT به 15 تومان کاهش می‌یابد و این یعنی کاهش 66 برابری هزینه‌های تولید با استفاده از ICT.

بهنیا در ادامه به زیرساخت‌های استان در حوزه ICT اشاره کرد وافزود: در حال حاضر پهنای باند استان وسیع و بالغ بر 100 گیگابایت است و 100 هزار پورت در استان داریم و شبکه مویرگی فیبر نوری استان نیز بالغ بر شش هزار کیلومتر وسعت دارد.

این مسئول با بیان اینکه تمامی شهرهای استان شبکه فیبر نوری دارند، گفت: همچنین میان استان کرمانشاه و بخش‌های کردنشین و عرب نشین عراق خط انتقال فیبرنوری برقرار است.

بهنیا با اشاره به استقرار پوشش 3G تلفن همراه در تمامی شهرهای استان، گفت: تا پایان سال همچنین پوشش 4G در تمام شهرهای استان مستقر می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با بیان اینکه تمام روستاهای استان تلفن ثابت دارند، گفت: همچنین 75 درصد روستاهای استان پوشش تلفن همراه دارند.

وی با اشاره به وجود 10 هزار دانشجو و فارغ التحصیل حوزه ICT در استان، گفت: بازار استان بازار دو میلیون نفری کرمانشاه نیست و ما بازار استانهای هم جوار و نیز بازار هفت میلیون نفری کردهای منطقه و 47 میلیونی کردهای جهان را می توانیم درحوزه ICT در اختیار داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار