سفیر افغانستان در جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران و افغانستان در زمینه مبارزه با تروریست با یکدیگر ارتباط خوبی دارند و تبادلاتی بین ٢ کشور در جریان است.
کد خبر: ۳۴۳۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳ 13 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،نصیر احمد نور' روز سه شنبه در حاشیه همایش 'توانمندی های تولیدی و فرصت های سرمایه گذاری استان کرمانشاه  اظهار کرد: رفت و آمدها و تماس هایی بین مقام های ایران و افغانستان در رابطه مبارزه با تروریست جریان دارد. 
وی افزود: کمک هایی در سطح تبادل اطلاعات بین ایران و افغانستان جریان دارد و اگر نیاز باشد در آینده از ایران کمک های بیشتری درخواست خواهد شد. 
سفیر افغانستان در جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: افغانستان بیشتر در بخش تسلیحاتی، تجهیزاتی، اطلاعاتی و آموزشی نیاز به کمک دارد. 
احمد نور تصریح کرد: مشکل افراطی گری، تروریسم و گروه های تکفیری خطری جدی است که همه و از جمله جمهوری اسلامی ایران را تهدید می کند. 
وی افزود: مردم افغانستان و نیروهای امنیتی این کشور استوار در مقابل تروریست ها ایستاده اند و قربانی می دهند تا از کشور خود، همسایگان، منطقه و کل کشورهای جهان در مقابل تروریست ها دفاع کنند. 
سفیر افغانستان در ایران اضافه کرد : با توجه به اینکه خطر تروریست خطری فراگیر است، کشورها باید بدون درخواست نیاز وارد عمل شوند و در این زمینه اقدام کنند.
احمد نور ادامه داد: همه کشورها نه تنها به خاطر افغانستان بلکه به خاطر امنیت خود باید دست به کار شوند و در راستای مبارزه با تروریست، از ارایه کمک به افغانستان دریغ نکنند. 
وی با بیان اینکه نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در ٢ سال اخیر نشان داده اند که می توانند از کشور خود دفاع کنند. 

**آمادگی افغانستان برای حل مشکل هامون
سفیر افغانستان در جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از گفت و گوی خود در باره دریاچه هامون نیز گفت: به طور قطع می توانم بگویم که مشکل دریاچه هامون از افغانستان سرچشمه نمی گیرد. 
احمد نور با بیان اینکه تغییر اقلیم و کاهش بارندگی ها در راس مشکلات دریاچه هامون قرار دارند، اظهار داشت: کشور افغانستان از 40 سال گذشته با مشکلات مختلف درگیر بوده و در این مدت آب های افغانستان به کشورهای همسایه از جمله ایران جاری شده است.
وی تاکید کرد: افغانستان برای انجام هر اقدامی به منظور حل مشکل دریاچه هامون آماده است و در این زمینه با ایران همکاری خواهد کرد. 
سفیر افغانستان در جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: مشکلات خشک شدن دریاچه هامون تنها متوجه ایران نیست و افغانستان نیز از این مشکلات رنج می برد. 
احمد نور ادامه داد: با توجه به اینکه باد معمولا از غرب به شرق می وزد، ریزگردها و گرد و خاک هامون وارد آسمان استان های مرزی افغانستان می شود.
وی به منظور شرکت در همایش توانمندی های تولیدی و نمایشگاه تولیدات کرمانشاه به این استان سفر کرده است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار