مجمع انتخاباتی هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی - محلی استان کرمانشاه برگزار و بهرام بهروش به مدت چهار سال ریاست این هیات را برعهده گرفت.
کد خبر: ۳۴۳۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶ 13 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، در این مجمع که روز سه شنبه در سرسرای اجتماعات شهید هادیان مجموعه ورزشی کرمانشاه برگزار شد، بهروش با کسب 16 رای توانست تمام آرای اخذ شده را به خود اختصاص دهد.
در این مجمع که به ریاست رییس فدراسیون و با حضور مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه برگزار شد، بهروش تنها کاندیدای احراز پست ریاست هیات ورزش روستایی و بازی های بومی - محلی بود.
مسوول قبلی هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی - محلی خود بهرام بهروش بود که مدتی را به عنوان سرپرست فعالیت داشت.

** دایره المعارف بازی های بومی و محلی منتشر می شود
رییس جدید هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی کرمانشاه در این مجمع با قدردانی از اعتماد اعضا برای سپردن مسوولیت هیات به وی اظهار کرد: یکی از برنامه های مهمی که دنبال خواهم کرد تدوین دایره المعارف بازی های بومی و محلی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان خواهد بود.
بهرام بهروش افزود: هر فردی که اطلاعی از این بازی ها که ممکن است خیلی از آن ها نیز قدیمی باشند، دارد نام آن بازی به اسم خودش در کتاب منتشر می شود.
وی ادامه داد: این افراد در هر کدام از شهرستان ها که حضور دارند می توانند با مراجعه به هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی شهرستان محل سکونت خود نام و مشخصات آن بازی را ارایه کنند.
بهروش همچنین با اشاره به وجود 200 نوع ورزش و بازی بومی و محلی در کشور، گفت: تاکنون حدود یکصد نوع از این ورزش و بازی ها در استان شناسایی شده است.
رییس هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی- محلی بحث ثبت ملی ورزش زوران به نام کرمانشاه را یکی از اقدام های در خور تحسین هیات طی یکی دو سال اخیر عنوان کرد و گفت: هم اکنون نیز به دنبال ثبت جهانی این رشته قدیمی هستیم.
وی همچنین از فعال بودن تمام هیات های شهرستانی خبر داد و گفت: این هیات ها هر از چندگاهی جشنواره های بومی منطقه خود را در روستاها برگزار می کنند.
بهروش در پایان از کمبود اعتبار به عنوان یکی از مهمترین مشکلات هیات یاد کرد و گفت: در استان 2 هزار و 600 روستا وجود دارد که اگر بخواهیم برای هر کدام آن ها حداقل امکانات ورزشی نظیر توپ، لباس و ... را فراهم کنیم به اعتبار زیادی نیاز دارد که واقعا از تامین آن عاجزیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار