فرمانده انتظامی شهرستان مراغه گفت: فروشندگان جسد مومیایی تقلبی در این شهرستان با هوشیاری مردم و اقدام به موقع پلیس ناکام ماندند.
کد خبر: ۳۴۳۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶ 14 December 2016
سرهنگ رضا اصلانی فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: در پی گزارش مردمی مبنی بر نگهداری جسد مومیایی شده در یکی از روستاهای اطراف مراغه، ماموران تحت امر این فرماندهی به محل اعزام و یک نفر را در این ارتباط دستگیر کردند.
وی افزود: پس از کشف جسد مومیایی شده، کارشناسان میراث فرهنگی در محل حاضر شده و با بررسی انجام گرفته از سوی آنها مشخص شد که این جسد تقلبی است.
سرهنگ اصلانی فر گفت: این جسد مومیایی جعلی با استفاده از یک مانکن فروشگاه های پوشاک و مواد دور ریز ساخته شده و در درون صندوقی گذاشته در داخل آغل نگهداری می شد تا در اثر رطوبت و گرد و خاک شکل واقعی به خود بگیرد.
وی افزود: داخل و بدنه خارجی صندوق این جسد جعلی نیز با اشکال و طرح سربازان دوره اشکانی تزئین و لوحی به خط میخی بر سینه مومیایی نصب شده بود.
سرهنگ اصلانی فر گفت: با توجه به اینکه مراغه شهری تاریخی است، افراد فرصت طلب به ویژه قاچاقچیان اشیا عتیقه از این ویژگی برای رسیدن به مقاصد خود بهره می گیرند.
پیش از این و در سال 89 نیز جسد مومیایی تقلبی مربوط به دوره هخامنشی در حین فروش به مبلغ 50 میلیارد ریال از سوی ماموران انتظامی شهرستان مراغه کشف و یک نفر نیز دستگیر شده بود.
شهرستان مراغه با حدود 260 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان شرقی واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار