معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه:
معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه، از تخصیص ۶۳۰ میلیون ریال اعتبار برای تامین آب آشامیدنی مناطق محروم و مرزی استان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۳۴۴۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹ 15 December 2016

به گزارش تابناک کرمانشاه، بیش از ۱۴ هزار خانوار در مناطق روستایی و کم برخوردار استان کرمانشاه با ضرایب محرومیت ۷، ۶ و ۸۸ سکونت دارند که بسیاری از این خانواده ها از دسترسی به آب شرب سالم محروم هستند.

همزمان با هفته مبارک وحدت کار توزیع ۶۵۴ تانکر و منبع آب شرب در میان ۵۶۴ روستا و منطقه محروم فاقد آب آشامیدنی سالم در استان کرمانشاه آغاز شده است.

کیومرث رحمتی پور، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه نزدیک به ۶۳۰ میلیون ریال اعتبار برای ارتقاء شاخص های بهداشتی و تامین آب آشامیدنی سالم به مددجویان تحت حمایت ساکن در مناطق مرزی و محروم استان اختصاص یافته است، گفت: اکنون بیش از ۱۴ هزار خانوار در مناطق روستایی و محروم استان کرمانشاه با ضرایب محرومیت ۶-۷ و ۸ سکونت دارند که بسیاری از این خانواده ها به آب شرب سالم دسترسی ندارند.

وی اظهار کرد: کمیته امداد برای تامین آب شرب سالم مورد نیاز خانوارهای ساکن در مناطق محروم ۶۵۴ تانکر و منبع آب خریداری کرده که کار توزیع این تانکرها همزمان با نخستین روز از هدف وحدت آغاز شده است.

به گفته رحمتی پور ۲۵۹ تانکر آب در دهستان های شهرستان قصرشیرین، ۳۰۰ تانکر در دهستان کلاشی شهرستان جوانرود و ۵ تانکر نیز در دهستان ماکوان در بخش باینگان توزیع می شود.

وی با اشاره به اینکه هریک از این تانکرهای آب ظرفیت ۲۰۰ لیتر آب را دارا هستند، افزود: این تانکرها از نوع پلی اتیلن و سه لایه بوده که علاوه بر مقاومت در مقابل سرما و گرما از نظر بهداشتی نیز ضد جلبک بوده و می تواند در تامین آب آشامیدنی سالم در مناطق محروم و مرزی استان تاثیر بسزایی داشته باشد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه اعتبار خرید این تانکر ها از منابع داخلی امداد و از سرفصل اعتبارات ارتقاء شاخص های بهداشتی تامین شده است، تصریح کرد: در صورت کمک خیران نیکوکار تمامی روستاهای محروم و مرزی استان کرمانشاه برای تامین آب آشامیدنی سالم پوشش داده خواهند شد.

رحمتی پور ضمن تقاضا از خیران نیک اندیش به منظور اهدای کمک های خود برای بهبود وضعیت زندگی و سلامت مددجویان ساکن در مناطق محروم اظهار امیدواری کرد: نیکوکاران کمک های نقدی خویش را به سمت این مناطق و تامین نیازهای اساسی نیازمندان مناطق کم برخوردار اختصاص دهند.

منبع: روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار