عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: دانشگاه‌های استان هرمزگان موضوع اقتصاد دریامحور را جدی گرفته در این زمینه فرهنگ‌سازی علمی کنند.
کد خبر: ۳۴۴۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱ 17 December 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، کیانوش جهانبخش امشب در حاشیه نشست با جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های استان اظهار کرد: اقتصاد دریامحور کانونی‌ترین حوزه توسعه هرمزگان در همه ابعاد مختلف است و دانشگاه‌های استان باید متناسب با این موضوع ضمن ایجاد رشته‌های تخصصی مرتبط در مقاطع کارشناسی و بالاتر، در این زمینه فرهنگ‌سازی علمی کنند.
 
وی با بیان اینکه وجود منابع نفت و گاز و پالایشگاه، مناطق آزاد تجاری و صنعتی در کیش، قشم و سواحل مکران و مناطق ویژه اقتصادی خلیج فارس، صنایع فولاد، آلومینیوم و روی، صنایع کشتی سازی، دو بندر بزرگ کشور بندرشهید رجایی و باهنر در استان هرمزگان موجب شده تا سهم استان هرمزگان در اقتصاد ملی بسیار چشمگیر باشد اما متوازن و متناسب با این نقش‌آفرینی شاهد توسعه همه‌جانبه هرمزگان نبوده‌ایم.
 
عضو شورای شهر بندرعباس ادامه داد: طولانی‌ترین خط ساحلی در بین استان‌های جنوبی کشور متعلق به استان هرمزگان است و از 19 جزیره در خلیج فارس 14 جزیره در محدوده جغرافیایی این استان قرار دارند و لازم است تا جهت‌گیری توسعه استان به سمت اقتصاد دریامحور باشد و دانشگاه‌ها و دیگر مراکز علمی و آموزشی و پژوهشی هرمزگان به این موضوع توجه خاص داشته باشند.
 
جهانبخش گفت: اساسی‌ترین و زیربنایی‌ترین شکل توسعه، توسعه نیروی انسانی است و توسعه انسانی از طریق آموزش و ارتقا سطح علم و آگاهی بدست می‌آید و انتظار این است که مراکز آموزشی و پژوهشی استان نسبت به رشد و ارتقای توان علمی نیروی انسانی موجود در هرمزگان در زمینه‌های مرتبط با بهره‌برداری از دریا فعالانه‌تر عمل کنند.
 
وی در همین زمینه عنوان کرد: سهم هرمزگان از توسعه آموزشی و پژوهشی دریامحور تنها یک دانشکده علوم وفنون دریایی در دانشگاه هرم و رشته‌های مهندسی دریایی در دانشکده مهندسی کشتی‌سازی و صنایع دریایی در بندرعباس با عمر 30 ساله و رشته های شیلات و زیست‎شناسی دریا در دانشگاه آزاد اسلامی استان و همین رشته‌ها در دانشگاه پیام نور استان است حال آنکه بسیاری از رشته‌های دیگر مرتبط با دریا وجود دارد که اساسا هیچ توجهی به آنها نشده است.
 
این عضو شورای شهر بندرعباس تأکید کرد: بیشتر رشته‌های دانشگاه‌های استان در حوزه علوم طبیعی دریا و مهندسی است و ضرورت دارد تا رشته‌هایی از قبیل حقوق دریا، حقوق دریایی، حقوق محیط زیست دریایی و سواحل، اقتصاد دریا، مدیریت ساحل و منابع دریایی، تجارت دریایی، بیمه دریایی، کمیسر دریایی و سایر رشته‌ها در دانشگاه‌های استان به سرعت ایجاد شوند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار