متاسفانه ما در طول تاریخ تقریبا 50 ساله ای که در فرستادن نماینده به مجلس داشته ایم کم و بیش با مقوله استفاده از رانت نمایندگی برای نفوذ در لایه های مدیریتی مواجه بوده ایم. موضوعی که همواره برای استان ما منشاء ضعف و سوء مدیریت بوده است.
کد خبر: ۳۴۵۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰ 19 December 2016

تابناک ایلام::در دوره فعلی هم متاسفانه شاهد برخی دخالت های مستقیم نمایندگان در مقوله عزل و نصب ها بوده ایم ،البته این مهم در خصوص یکی از نمایندگان نمود بیشتری داشته است.

 

 جناب وکیل در اولین حضور خود در شورای اداری در خطبه ای غرا به صورت علنی اعلام کرد که در عزل و نصب ها دخالت خواهد کرد. همین نماینده در مصاحبه اختصاصی با ما هرچند این مهم را تقریبا انکار کرد ولی با تعریفش از دولتمردان ایلامی نشان داد که در پشت پرده چیزهای دیگری وجود دارد.

 
شهرستان مهران یکی از مهمترین شهرستان های استان ایلام است، این شهرستان به واسطه قرار گرفتن مرز بین المللی و منابع نفت و گاز و استعدادهای مشابه یکی از کانون های توجه ایلام به شمار می رود. متاسفانه نماینده محترم در حرکتی زیرپوستی و  نرم تلاش خود را برای یکدست کردن مدیریت این شهرستان آغاز کرده است. تلاشی که قبل از این ،با مدیران ادارات در شهرستان آغاز و امروز با تاکید بر جابجایی فرماندار شهرستان ادامه یافته است.
 
در این مجال نمی خواهیم در مورد خوب یا ضعیف بودن عملکرد فرماندار فعلی مهران سخن بگوییم، ولی تغییر فرماندار در این زمان آن هم با فشار نماینده مجلس کار مثبتی نبوده و به سود شهرستان مهران که چشم امید توسعه استان است نخواهد بود.
 
یکدست شدن مدیریت یک شهرستان با اهمیت مهران و همراهی همه جانبه آنها با نماینده،در حقیقت بیشتر از اینکه به سود مردم باشد فضا را برای استفاده از رانت های نمایندگی هموار می سازد. 

تجربه نشان داده که نشانه گیری ها و هدف زنی های برخی نمایندگان بیشتر شخصی و گروهی بوده و کمتر منافع مردم در آن دخیل بوده است.

 

انتقادات شدید از پروژه های نفت و گاز در استان در ابتدا و پایین کشیدن ناگهانی فتیله انتقادات ،بوهای خوبی را به مشام مردم نمی رساند.

 

نگرانی ما هم از این بابت است اگر قرار باشد آقای نماینده ،فرماندار مهران را با فشار خود تغییر داده و فرد مورد حمایتش را در کرسی مدیریت اجرایی شهرستان بنشاند، بدون شک منافع مردم نادیده گرفته شده و مهران حرکتی خلاف مسیر توسعه را آغاز می کند.

 

آقای نماینده مد نظر داشته باشند که خبرنگاران چشم و گوش بینا و شنوای جامعه بوده و همه  این مسائل را رصد می کنند. ما در اطلاع رسانی مسائل و مشکلات تعارفی با احدی نداشته و جانب مردم را با هیچ سمت و جناح و منفعتی عوض نخواهیم کرد.

 

تغییر فرماندار مهران در شرایط موجود تنها ضربه ای مهلک به مسیر رو به جلوی مهران خواهد زد. /م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار