دکترمهرعلیزاده:
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام از کاهش 25 درصدی خودکشی در استان خبر داد و گفت: ضرورت دارد به آسیب‌های زیر پوستی جامعه به صورت جدی‌تر، عالمانه‌تر و واقع‌بینانه تر توجه شود.
کد خبر: ۳۴۵۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱ 19 December 2016
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام از کاهش 25 درصدی خودکشی در استان خبر داد و گفت: ضرورت دارد به آسیب‌های زیر پوستی جامعه به صورت جدی‌تر، عالمانه‌تر و واقع‌بینانه تر توجه شود.
به گزارش تابناک ایلام، علی مهرعلیزاده، مواردي چون موازي كاري، تضعيف نقش خانواده در تربيت فرزندان، بالا رفتن سن ازدواج، مشكلات اقتصادي و فقدان توجه اصولي به نشاط اجتماعي را از جمله تهديد هاي اين حوزه برشمرد و خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی استان ایلام 64 طرح عملیاتی در دست تدوین و اجرا است.
دبیر کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگي استان، در کنار توجه به گرفتاری های اجتماعی ملموس، توجه جدی‌تر، عالمانه‌تر و واقع‌ّبینانه‌تر به آسیب‌های زیر پوستی را ضروری دانست و گفت: طبق آمار ارائه شده از سوی پزشکی قانونی، آمار خودکشی استان ایلام طی نیمه نخست سالجاری و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 25 درصد کاهش داشته است.
 وی، تغيير نگاه نسبت به جرايم و آسيب هاي اجتماعي را از دیگر ضروریات این بخش برشمرد و افزود: پیشگیری از بروز و برخورد صحیح با آسیب های اجتماعی مستلزم بازتعریف مصادیق این آسیب ها و ریشه یابی آنها است و در این میان برخورد با آسیب های کلان، اولویت و اهمیت ویژه‌ای دارد که با عملیاتی شدن این برنامه ها شاهد موفقیت هایی در این حوزه خواهیم بود.
مهرعلیزاده افزود: این طرح ها با بهره گیری از مشارکت نهادمند شهروندی و براساس پارامترهایی چون خلاقیت، اثربخشی،  کارایی و متفاوت بودن به مرحله اجرا خوهد رسید.

 دبیر کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگي استان در پایان،اصلاح روند اجرايي صدور مجوز هاي مراكز مشاوره، تدوين الگوهاي بين بخشي براي حمايت از افراد در معرض آسيب و آسيب ديده اجتماعي، پيگيري روند اصلاح صدور مجوز سمن‌ها، ایجاد مراکز سرپناه محلی، بهرگیری بیشتر از ظرفیت رسانه و گروههای مرجع در سطح جامعه و ارزيابي مستمر دستگاه هاي مسوول در حوزه پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي را از طرح‌های مصوب برشمرد و خاطرنشان کرد: براي اجراي هر يك از این طرح‌ها يك دستگاه مسئول و چند دستگاه همكار در نظر گرفته شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار