مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان یزد گفت: بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه‌ای، یزد پایلوت ملی ساخت مسکن خیرین در بافت ناکارآمد شهری شد.
کد خبر: ۳۴۶۰۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۸ 20 December 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدرضا نقصان محمدی  اظهار داشت: در پی سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به استان یزد، ساخت مسکن در بافت ناکارآمد شهری توسط موسسه خیرین مسکن‌ساز در دستور قرار گرفت.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در زمینه احداث مسکن در بافت ناکارآمد و برنامه‌های توانمندسازی و بازآفرینی در این محدوده ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در استان یزد همچنین وجود انگیزه‌های بومی ساکنان و شهروندان یزدی برای بازگشت به محدوده‌های قدیمی شهرها این اقدام در دستور کار قرار گرفت.

نقصان محمدی بیان داشت: با هدف ساخت مسکن در بافت ارزشمند تاریخی شهرهای استان‌، تفاهم‌نامه‌ای به طرفیت انجمن خیرین مسکن‌ساز، شهرداری و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با وزارت راه و شهرسازی منعقد شد تا بر اساس آن احداث مسکن در محل‌های یاد شده آغاز شود.

وی افزود: در این تفاهم‌نامه ساخت مسکن خیرین در بافت فرسوده شهر یزد انتخاب شده که شرکت مادر‌تخصصی عمران و بهسازی شهری به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی متعهد شده تا نسبت به تامین زمین مناسب با رعایت الگوی تاریخی اقدام کند.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی یزد اظهار داشت: بر این اساس انجمن خیرین مسکن‌ساز نیز نسبت به ساخت مسکن مناسب جهت اقشار آسیب‌پذیر پیگیر خواهد داشت تا این طرح به طور کامل اجرایی شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار