کد خبر: ۳۴۷۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۷ 22 December 2016
 مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان گفت: مردم مومن و خداجوی این استان در هشت ماه گذشته امسال 15 میلیارد و 460 میلیون ریال (یک میلیارد و 546 میلیون تومان) زکات واجب و مستحب خود را به این نهاد پرداخت کردند.

به گزارش ایرنا وی در جمع خبرنگاران شمار روستاهای مشمول زکات استان را 2 هزار و 448 روستا ذکر کرد و اظهار داشت: 933 میلیون تومان از مجموع زکات جمع آوری شده واجب و 613 میلیون تومان آن مستحب بوده است.
وی ادامه داد: زکات جمع آوری شده این مدت بر اساس نیات علمای مذاهب تشیع و تسنن برای کمک به محرومان و مستمندان در بخش های مختلف نظیر جهیزیه، معیشت نیازمندان، هزینه تحصیلی، عمرانی( مسجد، کتابخانه و خانه) هزینه شده است.
وی تصریح کرد: هزار و 243 عامل و رابط افتخاری زکات، هزار و 444 نفر مبلغ افتخاری زکات و هزار و 221 مودی زکات در این مدت کمیته امداد را در تحقق اهداف یاری کردند.
وی با بیان اینکه بیشترین زکات پرداخت شده این مدت به شهرستان نیمروز در شمال استان اختصاص دارد گفت: در هشت ماه گذشته امسال موضوع زکات در 158 مسجد استان مورد بحث و در 306 خطبه نماز مورد تاکید قرار گرفت و 121 نشست ویژه این امر مهم در استان برگزار شد.
وی گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان 71 میلیون تومان در این مدت در زمینه فرهنگ سازی زکات در استان هزینه کرده است.
وی افزون بر 228 تن گندم، هزار و 170 کیلو گرم جو و 6 و نیم تن خرما را از جمله محصولات پرداخت شده برای زکات در استان ذکر کرد و افزود: 586 میلیون تومان فطریه عام و سادات نیز در این مدت در استان جمع آوری شد.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان بیان کرد: زکات یکی از اعمال شرعی واجب است که در آیات و روایات مختلف به پرداخت آن تاکید شده است.
وی گفت: پرداخت زکات نقش مهمی در کاهش مشکلات اقتصادی جامعه و کمک به بهبود وضعیت معیشتی نیازمندان، عمران و آبادانی روستاها و مناطق محروم دارد. 
وی با بیان اینکه پرداخت زکات در جامعه نیازمند فرهنگ سازی است، افزود: پرداخت فریضه واجب زکات موجب سلامتی، طول عمر و وسعت رزق و روزی انسان می شود.
حجت الاسلام علی سجادی رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با بیان اینکه محرومان زیادی در جامعه وجود دارند که نیازمند یاری هستند گفت: پرداخت زکات گامی موثر در راستای کمک به بهبود وضعیت افراد محروم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار