مدیرکل ثبت احوال استان ایلام گفت: به منظور تجلیل از مقام شامخ شهدا و ترویج فرهنگ شهادت، سند سجلی سه هزار شهید استان تنظیم، صادر و به خانواده های معظم آنان تحویل می شود.
کد خبر: ۳۴۷۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲ 23 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام حسین حاجیلری در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: در فتنه 88 با طراحی دشمنان خارجی و اجرای عده ای خائن داخلی، برخی به بهانه تقلب در انتخابات براصل و اساس اسلام، اعتقادات دینی و اسلامی ناجوانمردانه یورش بردند.
 
وی این رخداد مهم سیاسی را تجلی همدلی و همزبانی ملی دانست و افزود: وظیفه همه دلسوزان به انقلاب اسلامی و ایران بزرگ اقتضا می کند فارغ از مسئولیت های اجرایی و دیدگاه های سیاسی در این همایش عظیم و ماندگار مردمی مشارکت کنند.
 
خطیب جمعه آبدانان سپس با تبریک آزادی شهر حلب سوریه تاکید کرد: در پنج سال گذشته تمام قدرت های بزرگ دنیا با بکارگیری سرمایه های مالی ارتجاع عرب و نیروی انسانی جریان تکفیر و ترور تلاش کردند دولت قانونی و مردمی سوریه را ساقط و جریان وهابی را جایگزین کنند، اما ایمان، اتحاد و هوشیاری و اراده ملت سوریه و نصرت الهی مانع اهداف شیطانی آنان شد.
 
حجت الاسلام حاجیلری با اشاره به بدعهدی آمریکا در تخلف از مفاد برجام یادآور شد: این تجربه تلخ باعث شد براساس رهنمود های مقام معظم رهبری و با تکیه بر مبانی دینی، تقویت بنیه دفاعی و اتکای به قدرت ملت و داشته های داخلی، کشور خود را اداره کنیم.
 
وی در آخرین فراز از خطبه های نماز جمعه ضمن تبریک سوم دی روز ثبت احوال، از فرماندهی انتظامی استان ایلام بخاطر استقرار پاسگاه پلیس راه در آبدانان تشکر کرد.
 
در آیین نماز جمعه این هفته آبدانان به مناسبت سوم دی روز ملی ثبت احوال، از سند سجلی سردار شهید حاج صارم طهماسبی رونمایی و شناسنامه جدید و مکانیزه این شهید والامقام بطور نمادین به خانواده ایشان تحویل شد.
 
مدیرکل ثبت احوال استان ایلام در آیین رونمایی از این سند هویتی گفت: به منظور تجلیل از مقام شامخ شهدا و ترویج فرهنگ شهادت، سند سجلی سه هزار شهید استان تنظیم، صادر و به خانواده های معظم آنان تحویل می شود.
 
تیموری افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 35 هزار جلد شناسنامه مکانیزه با طرح جدید صادر و به مردم استان ایلام تحویل شده است.
 
وی قدمت سامانه ثبت احوال استان را 83 سال اعلام کرد و افزود: امسال 120 هزار تقاضای تعویض کارت ملی و دریافت کارت هوشمند ملی در سطح استان تحویل ادارات ثبت احوال شده و تاکنون 80 درصد این کارت ها صادر و مابقی تا پایان سال 95 صادر می شود./م
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار