رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم گفت: یکی از معضلات جدی در قم بحث موتور سیکلت سواران است تا جایی که 70 درصد از تلفات ترافیکی در قم مربوط به این حوزه است.
کد خبر: ۳۴۸۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴ 25 December 2016
به گزارش تابناک قم، عباس ذاکریان شنبه شب در دویست و یازدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم پس از طرح موضوع آسیب ها از سوی معاون فرهنگی، اجتماعی دادگستری قم، با اشاره به جدی بودن معضل موتورسواران در سطح این شهر گفت: وقت آن رسیده که بحث رسیدگی به تخلف های راکبان موتورسیکلت به یک مطالبه همگانی تبدیل شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم افزود: از مطالبات مردم قم نیز رسیدگی به وضعیت راکبان موتور سیکلت و پیشگیری از سوانح در قم است و این معضل در قم جدی است به خصوص در سطح شهر باید از تخلفات موتور سیکلت ها جلوگیری شود.

ذاکریان تصریح کرد: شاهد بودیم که ماجرای برخورد دو قطار و کشته شدن مسافران چه هیاهویی در کشور ایجاد کرد و حتی منجر به استعفای یک وزیر شد در حالی که در قم تلفات بالایی در حوزه موتور سیکلت ها وجود دارد که به آن توجهی نمی شود.

وی اظهارکرد: قم در سه سال گذشته بالغ بر 140 نفر تلفات داشته است در حالی که جمعیت قم یک میلیون و 200 هزار نفر است که این آمار واقعا بالاست چرا که موتور سواران در قم به هیچ قانونی پایبند نیستند و همین امر حادثه ساز می شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم گفت: در بیمارستان ها نیز سطح بالایی از اشغال تختها را به مصدومان موتور سیکلت سوار اختصاص داده شده که این امر مجالی به بستری شدن بیماران قلبی نمی دهد.

ذاکریان تصریح کرد:باید تلاش کرد که قانون و ضوابط در تردد موتور سیکلت ها در قم ضمانت اجرایی داشته باشد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار