مدیرکل بهزیستی فارس با بیان اینکه قشر فقیر و زیر خط فقر بیشترین آسیب را از لغزش‌های سیاسی می‌بینند، گفت: تورم، بیکاری، رکود اقتصادی و تحریم بیشترین آسیب را به اقشار کم‌درآمد می‌رساند.
کد خبر: ۳۴۹۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸ 25 December 2016
تابناک فارس به نقل از فارس: سید مرتضی موسوی عصر امروز در کارگاه آموزشی شناخت موانع و مشکلات ایجاد اشتغال ویژه کارشناسان اشتغال ادارات بهزیستی شهرستان‌های استان فارس که با حضور مهناز کاشی رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور و فرماندار ویژه لارستان در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر لار برگزار شد، با بیان اینکه اشتغال و کارآفرینی آخرین چرخه در فرآیند توان‌مندسازی است، اظهار داشت: به لحاظ نرخ بیکاری فارس رتبه سیزدهم را بین استان‌های کشور داراست.

مدیرکل بهزیستی استان فارس دو اولویت ویژه در کشور را اقتصاد مقاومتی و کنترل و پیش‌گیری آسیب‌های‌اجتماعی دانست و افزود: طبق تأکید مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی ریاضت و فشار بر افراد جامعه نیست.

این مسؤول تصریح کرد: برنامه‌های اجتماعی نباید فقط اقشار مرفه را دربر گیرد بلکه باید فراگیر و برای تمام لایه‌های اجتماعی باشد و بدین ترتیب است که این اقتصاد با تنش‌های سیاسی لغزان نمی‌شود.

وی بابیان اینکه قشر فقیر و زیر خط فقر بیشترین آسیب را از لغزش‌های سیاسی می‌بینند، ادامه داد: از تورم، بیکاری، رکود اقتصادی و تحریم بیشترین آسیب به اقشار کم‌درآمد می‌رسد و باید دانست که الفبای اقتصاد مقاومتی بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌ها بوده و در پی آن هر یک از افراد جامعه لازم است نقش خود را در چرخه اقتصادی و توسعه به‌کار گیرند.

موسوی با ابراز خرسندی از فعالیت‌های مناسب معلولان استان فارس در زمینه صنایع‌دستی، افزود: با توجه به رغبت مردم کشورهای خلیج‌فارس و حتی اروپایی برای خرید کالاهای ساخته دست مانند گلیم‌بافی، منبت‌کاری و غیره نیاز است تا با توانمندسازی معلولان از آن‌ها برای صادرات محصولاتشان حمایت کرد.

وی انتقال فکر و حرفه‌آموزی به معلولان را بزرگ‌ترین کمک به آنان دانست و تصریح کرد: در سال گذشته ورزشکاران معلولان استان فارس توانستند در رقابت‌های پارالمپیک 14 مدال رنگارنگ را کسب کنند.

مدیرکل بهزیستی استان فارس بیان کرد کارفرماهایی که معلولان را مشغول به کار کنند می‌توانند از تسهیلات، پرداخت هزینه بیمه سهم کارفرما تا پنج سال، پرداخت بخشی از حقوق و غیره استفاده کنند.

وی از انتخاب اداره کل بهزیستی فارس در سال‌های 93 و 94 به‌عنوان دستگاه برتر در این استان، یادآور شد: یک مددکار به فعالیت خود نباید به‌عنوان یک شغل نگاه کند بلکه باید همگان برای توانمندسازی مددجویان کار کنند.

موسوی با اشاره به اینکه نگاه اداره‌کل بهزیستی فارس بر آن است که امکانات متمرکز بر مرکز این استان نباشد، گفت: برگزاری کارگاه‌ها و همایش‌ها باعث شناخت توانمندی‌ها می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار