دختر بانو لائیب(بانوی مسلمان فرانسوی) مطرح کرد
دختر بانو لائیب(بانوی مسلمان فرانسوی) گفت: بانو لائیب با جوانان به مباحثه می‌پرداخت و به این وسیله آنها را به مکتب اهل بیت(ع) جذب کرد، تا امروز به واسطه اقدامات مادی و معنوی او مسجد در فرانسه بنا شده است.
کد خبر: ۳۴۹۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰ 26 December 2016
به گزارش تابناک قم، منیره لائیب در نشست مطبوعاتی که در سالن جلسات مرکز مطالعات اسلام و حقوق بشردوستانه برگزار شد، اظهار کرد: بانو لائیب تونسی الاصل بود که در فرانسه زندگی می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد:‌ وی از نخستین زنانی بود که در فرانسه به اسلام گرایش پیدا کرد و به زیارت امام خمینی(ره) در نوفل لو شاتو مشرف شد.

دختر بانو لائیب با اشاره به تشرف این بانو بزرگوار به تشیع گفت:‌ این بانو با اخلاق و رفتار خود سبب شد به مذهب اهل بیت(ع) تشرف پیدا کند و آثار  اقدامات وی تا کنون مشهود است.

وی خاطرنشان کرد: نمونه اقدامات بانو لائیب، ژان پیر است که پس از تشرف به تشیع نام عبدالله را برای خود انتخاب کرد، بسیاری از افراد به دلیل اخلاق جذب این بانوی بزرگوار می‌شدند.

لائیب عنوان کرد: بانو لائیب با جوانان به مباحثه می‌پرداخت و به این وسیله آنها را به مکتب اهل بیت(ع) جذب کرد، تا امروز به واسطه اقدامات مادی و معنوی دهها مسجد در فرانسه بنا شده است و تبلیغات مذهبی پیرو مکتب اهل بیت(ع) گسترش پیدا کرده است.

یونس عقاب، نوه بانو لائیب نیز در این نشست با بیان اینکه او در دوران سالخوردگی از نزدیک مادربزرگ خود را درک کرده است گفت: از تعریف‌هایی که شنیدم متوجه شخصیت وی شدم.

عبدالله(ژان پیر لوپو) از پیروان بانو لائیب نیز در این نشست ضمن بیان خاطره‌ای گفت: بانو لائیب سالروز پیامبر اکرم(ص) را جشن می‌گرفت و به همین مناسبت 14 دسته گل به یاد 14 معصوم و یک دسته گل ویژه امام خمینی(ره) تهیه می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: این بانو با تمام جان و دل و وجودش اسلام و مذهب اهل بیت(ع) را درک کرده بود، تمام شب‌ها را به امید ارائه خدمتی به پیروان مذهب اهل بیت(ع) به صبح می‌رساند.

عبدالله با اشاره به نحوه تشرف وی به اسلام گفت:‌ از اسلام چیزی نمی‌دانستم، برخورد مهربانانه وی در شناساندن اهل بیت(ع) دریچه‌ای جدید به روی من باز کرد.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر اوقات همراه گروهی به محل سکونت امام خمینی(ره) در نوفل‌لوشاتو می‌ر‌فتیم و پس از اقامه نماز بازمی‌گشتیم، این بانوی بزرگوار تا لحظات پایان عمر علاقه خود را به امام خمینی(ره) حفظ کرده بود.

بانو لائیب 14 دسامبر سال 2015 در سن 79 سالگی از دنیا رفت و در 29 دسامبر در قبرستان بقیع دفن شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار