مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام گفت: 60درصد واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان اکنون دایر و فعال است و امسال برای رونق تولید و اشتغال تسهیلات کلانی در اختیار صاحبان واحدهای غیرفعال و بازگشت آنها به چرخه کار و تولید قرار گرفت.
کد خبر: ۳۵۳۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸ 02 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛مرتضی دارایی اظهار کرد: برنامه ریزی های لازم با توجه به مزیت نسبی استان ایلام در حوزه منابع نفت و گاز برای احداث صنایع پایین دستی نفت و گاز و پتروشیمی در شهرک صنعتی شماره 2 انجام شده که در صورت رفع مساله حقوقی این صنایع در آنجا مستقر خواهد شد.
 
وی یادآور شد: بیش از 10 سال است که برای ساخت این شهرک فرصت سوزی شده و با وجود هزینه های مالی کلان، صدور حکم دادگستری ایلام مانع احداث آن شده است.
 
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام افزود: شهرک صنعتی شماره 2 ایلام مصوب سال 82 است که در سال 84 برای اجرایی شدن آن 75 هکتار زمین با هماهنگی و استعلام از دستگاه هایی مانند منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و محیط زیست خریداری شد و سند مالکیت آن نیز به نام این شرکت انتقال یافت.
 
دارایی گفت: 24 میلیارد ریال در مجموع از محل اعتبارهای تملک دارایی های استان و سازمان صنایع کوچک برای مطالعه های بخش نخست شهرک و طراحی، خط انتقال آب و راه آن هزینه شده ضمن اینکه 20 هکتار از این محل نیز تغییر کابری یافته است.
 
وی یاد آور شد: اعتبارهای استانی و شهرک سازی این شرکت با حمایت های استاندار و مدیران ستادی استانداری در د2سال گذشته بیش از 2 برابر در مقایسه با پیش از این زمان افزایش یافته است، همچنین سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در این مدت برای توسعه زیرساخت های شهرک سازی در استان از حیث مالی و اعتباری توجه ویژه ای به ایلام داشته است.
 
مدیرعامل شهرک های صنعتی ایلام افزود: مقدمات راه اندازی شهرک های صنفی به خارج از شهر ایلام از سوی این شرکت انجام شده و محل مورد نظر نیز تعیین شده که بزودی اصنافی مانند مکانیکی ها،مصالح ساختمانی ، آهن فروشان و بنکداران به این مکان ها انتقال داده می شود.
 
وی افزود: اکنون 30 میلیارد ریال پروژه جدید در حوزه عمرانی و فنی ساخت شهرک ها و نواحی صنعتی استان در حال اجراست که اجرای آنها با شتاب در حال انجام است.
 
دارایی افزود: استان ایلام 550 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری دارد که 95 درصد از آنها ر ا صنایع خرد، کوچک و متوسط مستقر در 14 شهرک و ناحیه صنعتی تشکیل می دهد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار