کد خبر: ۳۵۳۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰ 03 January 2017
به گزارش تابناک یزد،مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان مهریز از واکسیناسیون بیش از 35 هزار راس گوسفند و بز در اين شهرستان با هدف کنترل بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در اين شهرستان خبر داد.
دكتر «مجتبي آغاز» با بيان اين كه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک(PPR) یک بیماری دامی واگیر‌دار و خسارت‌بار است،  اظهار كرد: واكسيناسيون مذكور در 400 واحد دامی در مدتي کمتر از دو ماه صورت گرفته است.

وي با بيان اين كه اين بيماري می‌تواند منجر به تلفات وسیع در دام‌های اهلی و موجودات حیات وحش شود، گفت: در همين راستا نيز بيماري مذكور همه ساله تحت مراقبت کارشناسان دامپزشکی قرار می‌گیرد.

به گفته‌ي آغاز، به منظور جلوگیری از شیوع این بیمار کارشناسان دامپزشکی با همکاری اکیپ اداره محیط زیست وضعیت شیوع این بیماری را در حیات وحش و دام‌های اهلی مورد ارزیابی قرار مي دهند و تا شعاع مناسب مراقبت‌های لازم را در خصوص کنترل و پیشگیری از این بیماری انجام مي‌دهند.

اين مسئول در پايان نيز عنوان کرد: اگر چه کارکنان خدوم دامپزشکی در راه انجام وظیفه، بدون هیچ چشم داشتی کلیه خطرات این حرفه را به جان می‌خرند اما امیدواریم با پیدایش آگاهی جامعه و مسئولین امر نسبت به مشقات و خطرات پیش روی این بخش و همکاری با مجموعه خدمتگزاران خود، مسیر خدمت بهتر را برای این عزیزان فراهم شود و با تلاش پرسنل خدوم دامپزشکی و هوشیاری مردم در قبال هشدارهای دامپزشکی، به بالاترین سطح ایمنی در مقابل بیماری‌های مشترک انسان و دام دست یابیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار