به گزارش ایرنا، میرایوب تقواطلب در نشستی با
خبرنگاران استان اردبیل با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی های بانوان
گفت: تاکنون سه شرکت برای برگزاری این نمایشگاه ها اعلام آمادگی کرده اند.
وی
افزود: هماهنگی های لازم برای برگزاری نمایشگاه های صنعت چوب ، مبلمان
خانگی و لوستر ، صنعت ساختمان ، تجهیزات و لوازم پزشکی ، آرایشی و بهداشتی ،
ادوات و محصولات کشاورزی ، کامپیوتر و تله کام انجام شده است.
او
اظهار کرد: نمایشگاه توانمندی های تعاونی های ایران ، هفتمین نمایشگاه
صنایع دستی و اولین نمایشگاه گردشگری ایران ، نمایشگاه ضیافت و پاییزه ،
نمایشگاه تخصصی لوازم خانگی و نمایشگاه تخصصی فرش دستباف نیز تدارک دیده
شده و در صورت ایجاد هماهنگی های لازم نمایشگاه گل و گیاه و صنعت و خودرو و
قطعات یدکی نیز برگزار خواهد شد.
او با بیان این که از سال 1390
مجوز نمایشگاه خارجی گرفته نشده بود به برگزاری نمایشگاه گنجه در جمهوری
آذربایجان اشاره کرد و گفت: با هماهنگی سایر دستگاه ها از جمله سازمان صنعت
، معدن و تجارت ، گمرک و اتاق بازرگانی اردبیل دنبال اخذ مجوز برای
برگزاری نمایشگاه های خارجی هستیم.
تقواطلب بیان کرد: 12 میلیارد
ریال مجموع درآمد نمایشگاه های استان در سال 1392 بود که با تمهیداتی که
صورت گرفت این میزان در سال 1393 به 18 میلیارد و 170 میلیون ریال افزایش
یافت و امیدواریم با توسعه اقتصاد استان و برگزاری نمایشگاه های ملی این
روند رو به رشد ادامه یابد.
وی با اعلام عدم رضایت از کیفیت برگزاری
نمایشگاه ها گفت: با راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی و تصویب منطقه آزاد
تجاری مستقل استان رابطه تجاری فرامرزی رشد چشمگیری یافته و به دنبال سطح
کیفی نمایشگاه ها هم افزایش خواهد یافت.
مدیرعامل نمایشگاه های بین
المللی استان اردبیل بیان کرد: نمایشگاه ها تبلیغات زنده محسوب می شوند و
بهترین مکان برای ارتباط تولید کننده و مصرف کننده بوده و به ویژه نمایشگاه
های بین المللی فرصتی برای اطلاع رسانی در زمینه ارائه خدمات و جذب مشتری
است.
او ادامه داد: در کشورهای پیشرفته دنیا مانند آلمان نمایشگاه
خود یک صنعت محسوب می شود و تعداد قابل توجهی از نیروی کار در این حوزه
اشتغال دارند چرا که نمایشگاه ها
دریچه ای به سوی اقتصاد جهانی هستند.
تقواطلب
افزود: توسعه بدون اقتصاد پویا ممکن نیست؛ اقتصاد خودکفا مبتنی بر تولید
است اما ضامن تولید ، فروش است و برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید این چرخه
را تقویت کنیم که نمایشگاه بهترین راه بازاریابی و تقویت صادرات است که
برای سیاست های تقویتی تولید توسط دولت تدبیر و امید در دستور کار قرار
دارد.