مبارزه پهلوانان استان به نام دیگر استان ها
بار دیگر خراسان شمالی با یک تیم راهی رقابت های قهرمانی کشتی پهلوانی کشور به میزبانی مشهد شد.
کد خبر: ۳۵۵۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۱ 07 January 2017
بار دیگر خراسان شمالی با یک تیم راهی رقابت های قهرمانی کشتی پهلوانی کشور به میزبانی مشهد شد. تیم خراسان شمالی که عنوان قهرمانی کشور را در کارنامه خود داشت این بار با کسب یک عنوان قهرمانی، 2 چهارمی و یک دهمی و کسب 22 امتیاز  با نزولی قابل توجه، صاحب عنوان پنجم کشوری شد. در این بین، 2 پهلوان اسفراینی که افتخار همراهی تیم استان را نداشتند به نام بوشهر در میدان حاضر شدند و با کسب یک قهرمانی و یک عنوان سومی 18 امتیاز را برای بوشهری ها به ثبت رساندند و ردیف  دهم جدول را به نام بوشهر ثبت کردند.
ابراهیم ولیان، عنوان دار دوره های متعدد کشتی پهلوانی قهرمانی کشور با بیان اینکه بنا شد با مصوبه هیئت کشتی کسانی که عنوان دار قهرمانی ملی اند در مسابقات انتخابی تیم استان شرکت نکنند، می گوید: هرچند به دلیل سرماخوردگی بنده نتوانستم در مسابقات انتخابی شرکت کنم اما با قول رئیس هیئت کشتی و هماهنگی کمیته فنی بنا شد این انتخابی در زمانی دیگر محقق شود.
وی که قهرمان وزن 70 کیلو  برای بوشهر شد، می افزاید: با وجود قول قبلی ریاست هیئت کشتی و تایید کمیته فنی برگزاری مسابقات انتخابی در موعدی دیگر به حقیقت نپیوست و بنا شد «حمید الهیان» راهی رقابت ها شود.
وی اضافه می کند: اما الهیان هم بنا به دلایلی در مسابقات حاضر نشد و نفر نخست انتخابی جایگزین وی شد که با وجود این شرایط مجبور شدیم با هدف نمایش استعدادهای استان، در قالب تیمی دیگر راهی رقابت ها شویم.
وی که 2 قهرمانی، یک نایب قهرمانی و یک عنوان سومی در رقابت های اصفهان، مشهد، سمنان و اسفراین قهرمانی کشتی پهلوانی کشور  را در کارنامه خود دارد، عنوان می کند: بدون شک اگر در اعزام تیم حق به حق دار می رسید می توانستیم شاهد جهش جایگاه استان تا حتی نایب قهرمانی باشیم.
ابراهیم ولیان که قهرمانی کشتی پهلوانی ترکیه و قهرمانی و نایب قهرمانی کشتی های سنتی در آلمان و گرجستان را هم در افتخارات خود دارد، اضافه می کند: بدون شک حق خراسان شمالی بیش از شرایط کنونی است چرا که استعداد و ظرفیت مثبت در رشته های ورزشی به ویژه کشتی را دارد.
امین قلیزاده که بنا بود در وزن 80 کیلو در رقابت های کشتی پهلوانی برای بوشهر کشتی بگیرد، می گوید: نباید در اعزام تیم ها، معطوف به کشتی گیران خاصی بود بلکه باید فرصت ظهور و بروز استعدادها را برای همگان فراهم آورد.
وی اظهار می دارد: اگر تیم خراسان شمالی به صورت بهتری مدیریت و اعزام می شد می توانست نایب قهرمان باشد چرا که خراسان رضوی با 26 امتیاز بر سکوی دوم قرار گرفت.
وی جایگاه کنونی این رشته را حق استان نمی داند و می افزاید: بنا به دلایلی از جمله تفاوت 200 گرمی وزن نتوانستم در 80 کیلو وارد رقابت ها شوم، اما شانس مدال داشتم و می توانستم صاحب سکو شوم.
وی که قهرمانی و عنوان سومی کشتی آزاد دانشجویان دانشگاه پیام نور کشور، سومی کشتی پهلوانی نیروهای مسلح و نایب قهرمانی کشتی آزاد ناجا را در کارنامه خود دارد، با تبریک به پهلوانان نامی استان، عنوان می کند: به عنوان مربی همراه تیم در معیت ابراهیم ولیان و احسان قلیزاده ماندم.
احسان قلیزاده هم که دو سالی است به دلیل مصدومیت به دور از میادین ورزشی بوده است و دوباره تازه نفس به خانواده ورزش پیوسته است، می گوید: در مسابقات  انتخابی استان، صاحب جایگاه نخست شدم اما در  مسابقه نهایی انتخابی اعزام تیم  نتیجه را به مجتبی کلانتریان افتخار ارزنده شهرستان واگذار کردم و مجتبی راهی رقابت ها شد که خوشبختانه قهرمانی را هم به دست آورد.
وی با ابراز خرسندی از کسب عنوان قهرمانی برای استان با درخشش مجتبی کلانتریان و کسب مدال سومی برای خودش در این رقابت در وزن 90 کیلو، می افزاید: در کشتی خراسان شمالی ظرفیت های بسیاری وجود دارد. علی عباسی و ابراهیم ولیان  در وزن 70 کیلو، مهدی علمی و حامد حسین پور در وزن 60 کیلو، مجتبی کلانتریان در 90 کیلو، امین قلیزاده و علیرضا جهانیان در وزن 80 کیلو و مهران حسن زاده در وزن 100 کیلو از پتانسیل هایی هستند که با برنامه ریزی صحیح می توان شاهد ارتقای جایگاه استان در رشته کشتی پهلوانی باشیم.
رئیس هیئت کشتی اسفراین هم با بیان این که گلایه اهالی کشتی و پهلوانان اسفراینی به مدیر کل ورزش و جوانان استان تقدیم شده است، می گوید: متاسفانه هیئت کشتی در اعزام تیم استان بدون مشورت عمل کرد و یک سویه قضاوت کرد که اگر مشورت اتفاق می افتاد می توانستیم شاهد تیم منسجم تری باشیم که نتایج بهتری را برای استان به ارمغان آورد.
«عباس حقانی» با بیان اینکه بحث درخشش اسفراین نیست و تیم منسجم بدون شک می توانست نتایج بهتری را برای استان رقم بزند، می افزاید: به دلیل اینکه 3 کشتی گیر اسفراینی نتوانستند از طریق تیم استانی ما اعزام شوند با پیگیری های ویژه از طریق استان بوشهر به رقابت ها اعزام شدند که فقط در نهایت با حضور 2 کشتی گیر اسفراینی در اوزان 70 و 90 کیلو صاحب عنوان اولی و سومی شدیم.
وی با بیان اینکه نباید تصمیم های هیئت استان متمرکز به مرکز استان باشد، اظهار می دارد: هیئت کشتی خراسان شمالی باید برای کشتی استان تصمیم بگیرد  نه این که تصمیماتش معطوف به مرکز استان باشد.
وی اظهار می دارد: مراتب گله مندی خود از هیئت کشتی استان را به مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی تقدیم کرده ایم.
وی اضافه می کند: باید به همه استعدادها  و ظرفیت های موجود استان در رشته های ورزشی برای اعزام های استانی در سطوح گوناگون توجه شود./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار