رئیس هیأت بازی‌های محلی کرمانشاه:
رئیس هیأت بازی‌های بومی و محلی استان کرمانشاه گفت: جشنواره «دا» که قرار بود هفتم بهمن‌ماه برگزار شود، با توجه به شرایط جوی و نزدیک بودن به ایام دهه فجر و ایام فاطمیه به اسفندماه موکول شد.
کد خبر: ۳۵۶۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵ 07 January 2017
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،بهزاد بهروش امروز  اظهار داشت: جشنواره «دا» که قرار بود هفتم بهمن‌ماه برگزار شود، با توجه به شرایط جوی و نزدیک بودن به ایام دهه فجر و ایام فاطمیه به اسفندماه موکول شد.

رئیس هیأت بازی‌های بومی و محلی استان کرمانشاه با بیان اینکه به دلیل تداخل جشنواره با دهه فجر و برگزاری مراسم ازسوی هیأت‌های مختلف ورزشی ممکن است از جشنواره در بهمن‌ماه استقبال کمتری شود، افزود: جشنواره «دا» برای ارج نهادن به مقام مادر است، یک روز قبل از روز مادر در نزدیک‌ترین مکان با تراکم جمعیت بیشتر، برگزار می‌شود.

این مسؤول نظم و انضباط در برگزاری جشنواره را خیلی مهم توصیف کرد و ادامه داد: باید زیرساخت‌های مناسب را برای برگزاری جشنواره آماده کنیم‌.

بهروش جشنواره «دا» را برگرفته از فرهنگ زاگرس‌نشینان دانست و گفت: کیفیت جشنواره برای حفظ شان مادران و استان مهم است.

این مسؤول ضمن دعوت از استاندار، فرمانداران شهرستان‌ها و مسؤولان برای حضور در جشنواره «دا»، بیان کرد: حضور فیزیکی شهرستان‌ها در جشنواره مهم است، اما لازم نیست که در اجرای بازی‌ها شرکت کنند.

بهروش با بیان اینکه در این جشنواره غذاهای محلی، آداب و رسوم هر شهرستان در 14 غرفه به نمایش گذاشته می‌شود، اظهار داشت: پس از اینکه شرایط  برگزاری جشنواره آماده و مکان آن مشخص شد، جایگاه خبرنگاران برای پوشش گسترده جشنواره مشخص می‌شود.

وی هدف از برپایی این جشنواره را بالا بردن روحیه نشاط و شادی در مردم بیان و تصریح کرد: هر شهرستان در یک زمان مشخص برنامه‌های خود را اجرا می‌کند و مکان جشنواره به‌طوری طراحی شده که تماشاگران برای دیدن مسابقات اذیت نشوند.

رئیس هیأت بازی‌های بومی و محلی استان کرمانشاه با اینکه فلسفه کار استان روستایی، بومی و محلی است، گفت: علاقمندان به بازی‌های بومی و محلی در این نمایشگاه حضور دارند.

وی با تاکید به طراحی سنتی غرفه‌های این نمایشگاه، ادامه داد: در کنار هر غرفه غذا و شیرینی محلی هر شهرستان پخته شود و با تهیه بروشور محصولات، آداب و رسوم شهرستان نیز به بازدید کنندگان معرفی می‌شود.

بهروش با اشاره به اینکه شرکت کنندگان با لباس و گویش محلی شهرشان در غرفه‌های این نمایشگاه حضور دارند، تصریح کرد: زندگی‌نامه، عکس شهدا، آثار و نمادهای تاریخی هر شهرستان، عکس بازی‌ها و مسابقاتی که در گذشته برگزار شده در غرفه‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه محل بازید شرکت کنندگان باید محصور باشد، اضافه کرد:  جایگاه آن‌ها باید در کنار غرفه‌ها مشخص شود.

بهروش افزود: در پایان جشنواره «دا» به بهترین غرفه از نظر بازدیدکنندگان و ناظران فنی از لحاظ سرعت و نحوه چیدمان جایزه اهدا می‌شود و همچنین به فرماندار و بخشدار میزبان تقدیرنامه اهدا می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار