مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قشم گفت: نخستین پلی کلینیک دامپزشکی قشم باهدف بهبود بهداشت دام، ارتقا درآمد بهره‌برداران، ساماندهی دام‌های کوچک و تولید گوشت و شیر سالم آغاز به کارکرد.
کد خبر: ۳۵۶۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲ 08 January 2017
به گزارش تابناک هرمزگان، مالک یزدان پناه در این خصوص عنوان کرد: نخستین پلی کلینیک دامپزشکی قشم در زمینی به مساحت 600مترمربع با زیربنای 250مترمربع راه‌اندازی شد که بالغ‌بر 215 میلیون تومان برای تجهیز و راه‌اندازی آن هزینه شده است.
 
وی اضافه کرد: داروخانه، سالن دام کوچک و بزرگ، سالن مایه‌کوبی، مکان واکسیناسیون دام و اتاق مدیریت از مهم‌ترین امکانات این واحد پلی کلینیک است.
 
یزدان پناه با اشاره به اینکه در شهرستان قشم قریب به 34 هزار و 100 رأس دام سبک، 2هزار نفر شتر و 2 هزار و 500 رأس دام سنگین وجود دارد اظهار کرد: مایه‌کوبی، جراحی، معاینه بالینی، سونوگرافی، تست حاملگی، فروش دارو  و سم‌پاشی محل دام از مهم‌ترین خدماتی است که به دام‌پروران منطقه ارائه می‌شود.
 
وی در پایان با اشاره به اینکه این طرح برای 7 نفر به‌طور مستقیم شغل ایجاد کرده است گفت: کمک به بهبود بهداشت دام، ارتقاء درآمد بهره‌برداران، ساماندهی دام‌های کوچک و تولید گوشت و شیر سالم از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی پلی کلینیک دامپزشکی قشم است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار