تابناک: استاندار اصفهان روز یکشنبه علی اصغر ذاکری هرندی فرماندار جدید شهرستان مبارکه را معرفی کرد.
کد خبر: ۳۵۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱ 17 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، رسول زرگرپور در آیین معارفه فرماندار مبارکه با تبریک ماه رجب و پیروزی تیم فولاد مبارکه گفت: تیم فوتبال فولاد مبارکه موفق شد مقام اول لیگ برتر را کسب کند و نام این شهرستان را بیش از پیش در سطح ملی و بین المللی بلندآوازه نماید.

زرگرپور با بیان اینکه در سطح استان بجز تنظیم سیاست داخلی، سه وظیفه اصلی برنامه ریزی، نظارت و هماهنگی بین دستگاههای اجرایی برعهده استاندار است، افزود: فرماندار نیز به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان وظیفه برنامه ریزی، نظارت و هماهنگی را دارد.

زرگرپور با بیان اینکه فرماندار باید برای سایر مسئولین و روسای ادارات شهرستان الگو باشد، تصریح کرد: چهار شاخصه اصلی اعتدال، تخصص، کارایی و تعامل باید در همه مدیران دولت تدبیر و امید وجود داشته باشد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه به هیچ عنوان پیش بینی نمی کردم که پس ازگذشت هشت ماه برای معرفی فرماندار دیگری به شهرستان مبارکه سفر کنم، گفت: با توجه به استعفای فرماندار قبلی به منظور حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و برخی مشکلات دیگر، مجبور به انجام تغییر شدیم.

وی با اشاره به سوابق علمی و اجرایی فرماندار جدید مبارکه گفت: آقای ذاکری هرندی دارای مدرک دکترای برنامه ریزی و سابقه فعالیت به عنوان شهردار شهرهای شاهین شهر و زرین شهر و بخشدار شهرهای اصفهان و لنجان است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه مبارکه شهرستانی اقتصادی و عمرانی است که بیش از اینکه مسائل سیاسی در آن اهمیت داشته باشد مسائل عمرانی و توسعه ای آن مهم است، گفت: در این شهرستان مدیرانی که نگرشی همراه با توسعه و عمران داشته باشند موفق خواهند بود.

وی با بیان اینکه با توجه به در پیش بودن دو انتخابات مهم و حساس در پایان سال جاری، برای وزارت کشور و فرمانداران، امسال حساس و سرنوشت ساز است و ثبات، امنیت و آرامش در منطقه و ایجاد بستر مناسب برای کسانی که می خواهند در انتخابات شرکت کنند جزو وظایف اصلی فرماندار است.

ایرانپور نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی نیز در این ایین گفت : اولین دغدغه مردم مبارکه به عنوان صنعتی ترین شهرستان استان اصفهان بیکاری و اشتغال است.

وی با بیان اینکه بیش از 17 هزار نفر بیکار در شهرستان مبارکه وجود دارد، افزود: آمار بیکاری بیش از 15 درصدی برای مردم شهرستان مبارکه پذیرفتنی و قابل توجیه نیست.

وی با اشاره به اینکه سال آینده تعداد زیادی از کارکنان صنایع شهرستان مبارکه بازنشسته خواهند شد، گفت: سال آینده فرصت خوبی برای اشتغال چند هزار نفر در شهرستان مبارکه ایجاد خواهد شد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دو صنعت ملی در استان اصفهان با دو سیاست مختلف وجود دارد، گفت: یکی از شرایط و اولویت های اصلی استخدام در شرکت ذوب آهن اصفهان به افرادی که بومی منطقه و ساکن شهرستان لنجان هستند اختصاص دارد ولی این شرط و اولویت برای استخدام در شرکت فولاد مبارکه برای جوانان ساکن و بومی شهرستان مبارکه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه صنعت سایه خود را بر سایر بخش های شهرستان مبارکه افکنده است، گفت: بخش عمده ای از جمعیت 140 هزار نفری شهرستان مبارکه را کشاورزان تشکیل می دهند که تنها راه درآمدشان کشاورزی است و انتظار دارند که عدالت بین آنها و سایر کشاورزان در سطح استان اصفهان رعایت شود.

ذاکری هرندی فرماندار جدید مبارکه نیز با قدردانی از اعتماد استاندار اصفهان به وی و انتخابش به عنوان فرماندار شهرستان مبارکه گفت: شعار دولت و ملت همدلی و همزبانی را به عنوان سرلوحه کارهای خود در فرمانداری مبارکه قرار خواهیم داد.

وی با بیان اینکه درب اتاق فرماندار به روی همه افراد با همه گرایش های سیاسی باز است، گفت: امیدوارم بتوانم مجری سیاست های دولت تدبیر و امید در شهرستان مبارکه باشم.

در پایان این مراسم حکم فرماندار مبارکه توسط استاندار اصفهان به دکتر علی اصغر ذاکری هرندی اعطا شد.

شهرستان مبارکه با 143 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :