مسئول بسیج دانش‌آموزی استان یزد با اشاره به اعزام ۱۱ هزار دانش‌آموز یزدی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس، گفت: در سال گذشته بیش از ۱۷ هزار دانش آموز در مسابقات علمی بسیج شرکت کرده‌اند.
کد خبر: ۳۶۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲ 19 May 2015

به گزارش تابناک یزد، محمد اسلامی  با بیان اینکه سازمان بسیج دانش‌آموزی با برنامه‌های فرهنگی، علمی و آموزشی نسبت به جذب، آموزش و سازماندهی دانش‌آموزان فعال فعالیت می‌کند، اظهار داشت: ایجاد روحیه همیاری، مسئولیت‌پذیری و آمادگی برای دفاع همه جانبه از فرهنگ انقلاب اسلامی، از جمله وظایف این سازمان است.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان یزد گفت: فعالیت سازمان بسیج دانش‌آموزی در 4 قالب علمی آموزشی، فرهنگی هنری، اردویی تفریحی و ورزش و تربیت‌بدنی سازماندهی شده است.

اسلامی با اشاره به اهمیت تربیت دانش‌آموزان با معیارهای انقلاب اسلامی افزود: اردوی یاوران ولایت از مهمترین برنامه‌های تدوین شده در سازمان بسیج دانش‌آموزی استان یزد است که با محوریت شرکت دانش‌آموزان در دوره‌های مدیریتی و تشکیلاتی بسیج دانش‌آموزی در یک هفته برگزار می‌شود.

وی اجرای طرح آیه‌های تمدن به منظور شناخت دانش‌آموزان مستعد، با برگزاری آزمون‌های مختلف علمی را از دیگر اقدامات شاخص این سازمان در مورد تقویت مهارت‌های علمی دانش‌آموزان در استان یزد عنوان کرد.

اسلامی دسته‌بندی دانش‌آموزان برتر علمی استان، برگزاری دوره‌ها و ارائه خدمات علمی، کمک آموزشی و تخصصی به صورت رایگان برای گروه اول و با دریافت 50 درصد هزینه برای گروه دوم را ادامه فعالیت‌های اجرایی در طرح آیه‌های تمدن دانست.

وی اجرای طرح جهاد علمی در جهت شناخت و شناسایی دانش‌آموزان ضعیف در مناطق محروم، و ارائه خدمات مختلف کمک آموزشی و مشاوره‌ای را از دیگر اقدامات برجسته سازمان بسیج دانش‌آموزی در استان عنوان کرد.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان یزد با اشاره به برگزاری طرح هجرت 3 با هدف نوسازی و به‌سازی مدارس توسط دانش‌آموزان هر مدرسه تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 1800 نفر از دانش‌آموزان مدارس مختلف استان در طرح هجرت 3 شرکت کردند.

وی اعزام بیش از 11 هزار دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور مناطق عملیاتی جنوب و برگزاری مسابقات مختلف علمی در مقاطع شهرستانی، استانی و کشور را از دیگر اقدامات بسیج دانش آموزی در استان یزد دانست.

اسلامی با اشاره به حضور بیش از 17 هزار دانش‌آموزا در مسابقات مختلف علمی در سال گذشته تصریح کرد: از این تعداد 3 نفر از دانش‌آموزان به عنوان نفرات برتر کشوری، 34 نفر به عنوان نفرات برتر استانی و 490 نفر به عنوان نفرات برتر شهرستانی انتخاب شدند.

وی برگزاری یادواره شهدا، لیگ علمی پایه، کنکور آزمایشی چند مرحله‌ای، برگزاری المپیادهای علمی، حلقه‌های صالحین و نشست‌های سیاسی و بصیرتی را از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج دانش‌آموزی استان یزد در سال گذشته عنوان کرد.


تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار