حیدرپور:
تابناک: نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی گفت که آنچه به عنوان مالیات بر ارزش افزوده در حال حاضر اجرایی می‌شود با روح این قانون مغایرت دارد.
کد خبر: ۳۶۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳ 19 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، عوض حیدرپور در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس اظهار کرد: به دوستان در سازمان امور مالیاتی و وزارت اقتصاد تذکر می‌دهم که بنا نیست با فشار مالیاتی کشور را تحت تاثیر فشارهای غیرمتعارف قرارد هیم. قانون مالیات بر ارزش افزوده را ما در مجلس تصویب کردیم اما آنچه به آن عمل می‌شود، ابلاغیه‌ها و جرایمی که اخذ می‌شود و ظلمی که می‌رود با روح قانون مغایرت دارد.

وی با بیان اینکه با گرفتن مالیات بر ارزش افزوده جامعه در حال له شدن است، افزود: مثلا یک دستگاه خودرو فقط باید یک بار مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کند و هر کس بیش از این ابلاغ کرده خلاف قانون است و باید اصلاح شود. یا اینکه ما در برنامه پنجم نوشته‌ایم که واحدهای صنفی باید به صندوق الکترونیک مالیاتی و هوشمند مجهز شوند اما آنچه در آیین‌نامه‌ها و ابلاغیه‌ها مقرر شده فشار چند برابری بر کسبه است؛ بنابراین از آقای طیب‌نیا می‌خواهیم کاری نکند که بگوییم حیف از 280 رای که به او دادیم.

این نماینده مجلس با تاکید بر لزوم تکریم فرهنگیان، بازنشستگان فرهنگی و رسیدگی به وضعیت معیشت آنها، تصریح کرد: آنها یک خواسته حداقلی برای پرداخت مطالبات‌شان دارند و همچنین سامان دادن به بیمه درمان و بیمه تکمیلی‌شان را خواستار هستند؛ بنابراین از آقای نوبخت می‌خواهیم به مطالبات حداقلی آنها رسیدگی کنند.

نماینده مردم شهرضا در مجلس با اشاره به مصوبه مجلس برای جلوگیری از عدم تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی نیز گفت:‌ در حال حاضر جهاد کشاورزی شهرستان‌ها روح قانون را رها کرده و کارش شده شکایت از مردمی که آلونک و سردری در مزارع و باغات ایجاد کرده‌اند یا حصاری اطراف زمین خود برای در امان ماندن از دستبرد کشیده‌اند یا بعضا به تخریب و قلع و قمع این بناهای کوچک اقدام می‌کنند که ما امیدواریم جلوی این رویه غلط گرفته شود.

حیدرپور در پایان وضعیت اشتغال در کشور را تاسف‌بار خواند و از رییس‌جمهور خواست جلوی آنچه سبب توسعه بیکاری می‌شود را بگیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :